  • Data: 2005-06-02 16:41:36
    Temat: Re: klastry wiejskie
    Od: "Tenar" <t...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

    W oczekiwaniu na uzasadnienie - dlaczego konsorcja sa potworami odpowiem na
    wczesniejsza wypowiedz (wczesniej nie mialem czasu).

    > Nic to nie zmieni. Może być i stu. Mnie się tak dużych litanii nie
    > chciało pisać.

    Mam powazne watpliwosci, ale to Ty tu jestes prawnikiem (choc tak
    na zdrowy rozsadek wydaje sie to dziwne).

    > Ale centrum rozliczeniowe mnie się kojarzy z czyms w rodzaju
    > przedwijennegi Izby Rozrachunkowej. Oni raczej nie szukali nabywców, a
    > mnie sie wydaje, że to miało być celem Twojej propozycji.

    Absolutnie nie.
    Grupa musi miec cos w rodzaju "Izby Rozrachunkowej". Ten sam podmiot moze pelnic
    role koordynatora (jednostka koordynujaco rozliczeniowa) i zajmowac sie ogolnym
    marketingiem. Kwestia zbytu na produkty przedsiewziec - powinna byc zmartwieniem
    uczestnikow tego przedsiewziecia.

    > A klaster czy ta grupa będzie?

    W grupie nie ma posrednikow.

    > Na fakturze nie wystarczy. Było już na tym forum wałkowane.

    dzieki za cenne informacje (nie dotyczy to aktualnych zapisow projektu, ale
    warto wiedziec iz tak wyglada sytuacja.

    > To znaczy mam rozumieć to już istnieje. To w jakiej formie działa i co
    > mu dolega?

    Istnieje - a raczej istnieja: rozne podmioty gospodarcze i rolnicy.
    A dolega im problem w znalezieniu odpowiedniej formy dzialania.
    Pewna osoba, ktora jakims dziwnym zrzadzeniem losu zostala naszym ekspertem
    argumentowala, ze jak ustawa nie tworzy nowego podmiotu, to nie wiadomo kogo
    dotyczy. Nie wiedzialem, ze to bardziej powszechna przypadlosc (zdaje sie, ze
    ustawy podatkowe tez nie tworza nowego podmiotu?).

    > To chyba zbyt mało praktyczne dla mnie. Nawet nie wiem, co to ten IBnGR
    > :-)

    Coz - jesli interesujesz sie gospodarka, to poinienes wiedziec.
    IBnGR to "Instytut Badan nad Gospodarka Rynkowa".

    > Wiesz, jest tylko jeden problem. Ja nie rozumiem, co Wam stoi na
    > przeszkodzie w tworzeniu tych nowoczesnych struktur.

    Najwiecej to chyba doktrynalni prawnicy.

    > Boje się, że to nierealen. Nie ma siły i albo będziemy współpracować,
    > albo konkurować. Naraz się nie da.

    "nie da sie" to jakas prawnicza mantra?
    Od prawie 20 lat jest to przedmiotem badan ekonomistow,
    niejeden program gospodarczy zrealizowano zgodnie z tymi zasadami. A w Polsce
    sie "nie da", bo prawnikom to sie w glowach nie miesci (to chyba z tego
    zakowania paragrafow).

    > Czemu "też", bo Ty pisałeś o Podkarpaciu?

    Sorry - mialem napisac "Galicja".

    > Kogo? Pamiętaj, że wojna częła się w 1939 roku. To było 65 lat temu.
    > Nieiwele jest osób, które pamiętają tamte czasy.

    Ale na wsiach o nich pamietaja.
    Byc moze w okolicach N.Sacza ta tradycja nie tak jest zywa
    jak na Podkarpaciu (zwlaszcza w okolicach Lancuta).

    > Ależ ja nie mam nic przeciwko temu. Pisałem Ci, ze moim zdaniem właściwą
    > drogę leasing wskazał. Najpierw formy, potem się zobaczy, co jest
    > potrzebne.

    W tym wypadku sytuacja jest odmienna.