eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych › Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
  • Data: 2007-11-05 13:57:42
    Temat: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: KRZYZAK <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lis, 14:16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A co do odpowiedzi - paragrafy nie dają jednoznacznej wskazówki.
    > Jeśli natomiast pieszy, znajdując się połową nogi na przejściu, zostanie
    > potrącony, to pomimo tego, że może teoretycznie miał pierwszeństwo

    No wlasnie - wyglada na to, ze to pierwszenstwo pieszego jest bardzo
    mocno teoretyczne.
    Przepis bubel. Pieszy ma pierwszenstwo, a jak go samochod potraci, to
    popelnia wykroczenie kto? PIESZY!

    > jednak wtargnął nagle przed nadjeżdżający pojazd (skoro wszedł tak
    > blisko przed samochodem, że nawet nie zdążył kroku zrobić), tym samym
    > popełnił wykroczenie.

    Nie tak. Wysuwam powoli (nie gwaltownie) noge na przejscie, jak
    przejezdza przez nie sznurek samochodow.
    I wtedy samochody musza sie zatrzymac, bo ja juz jestem na przejsciu.
    Wystarczy 3 cm mnie na przejsciu:)