eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych › Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
  • Data: 2007-11-05 16:07:35
    Temat: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lis, 14:57, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > Nie tak. Wysuwam powoli (nie gwaltownie) noge na przejscie, jak
    > przejezdza przez nie sznurek samochodow.
    > I wtedy samochody musza sie zatrzymac, bo ja juz jestem na przejsciu.
    > Wystarczy 3 cm mnie na przejsciu:)

    ...i wymagasz kultury od kierowcow (zatrzymania przed przejsciem, przy
    ktorym czekaja piesi) samemu lamiac dwa przepisy PoRD... ;)

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

    3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej
    potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko,

    WS