  • Data: 2014-06-10 21:29:46
    Temat: Re: karne zlomowanie samochodu?
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.06.2014 18:15, Ludek Vasta pisze:

    > W Czechach oczywiście też są piraci drogowi i też są osoby, które są na
    > bakier z nowościami w przepisach ruchu drogowego. Jednak mimo wszystko w
    > Polsce jest gorzej. I niedawno uświadomiłem sobie jeden taki element,
    > dlaczego tak jest.
    [...]

    > Zdaje się więc, że nikt polskich kierowców nie uczula na częste błędy,
    > które występują na drogach, nikt kierowców nie informuje o nowościach.

    IMHO to w ogóle nie ma żadnego znaczenia. Problem jest taki że w Polsce
    (prawie) wszyscy mają przepisy mniej lub bardziej w dupie.

    A dlaczego? A porównując Polskę i Czechy (byłem 2 razy, więc może tylko
    trafiłem na jakieś specyficzne miejscowości), to w Polsce jak masz znak
    "uwaga ostry zakręt", to masz do czynienia najczęściej z zakrętem po
    prostu. W CZ był znak "uwaga ostry zakręt" a potem był zakręt 90stopni i
    na prostopadłej do mojego ruchu był mur, ledwo się wyrobiłem i od tej
    pory wiedziałem że w CZ ostry zakręt oznacza ostry zakręt.

    Stąd wyjątkowo praworządni kierowcy jadą limit + 10, zwykli limit + 20.
    Ograniczenie prędkości jest li-tylko jakąś sugestią na temat. Na znaki
    ostrzegawcze się w ogóle nie zwraca uwagi bo nie mają najczęściej
    żadnego odwzorowania w rzeczywistości.

    Nie wiem jak wygląda to w CZ, ale moje 2 przejazdy przez każą mi sądzić
    że jest tam mniej znaków, za to bardziej mają związek z rzeczywistością.

    p. m.