  • Data: 2004-04-23 10:31:31
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Apr 2004, Olo Kwasniak wrote:
    [...Olo jak zwykle wycina wrotki...]
    >+ > > nieuzasadnione zatrzymanie pojadu :-)
    >+ >
    >+ > Niestety nie. Jeśli w regulaminie jest zapisane, że ma posiadać na
    >+ > identyfikatorze piczątkę przewoźnika, a jej nie ma to niestety
    >+ > identyfikator jest fałszywy.

    IMHO wniosek zbyt daleko idący. Ale że to NIE JEST identyfikator
    mógłbym się zgodzić ;)

    >+ Kompletnie nie widzę związku. Przyjeżdża policja,

    Kto wzywa ? Rozumiem że pasażer.

    >+ stwierdza że kanar faktycznie jest kanarem

    ...przyjmijmy...

    >+ i wówczas to on ich prosi o Twoje dane i wystawia
    >+ mandat za nieuzasadnione zatrzymanie pojazdu - nawet jeśli miałeś bilet.

    Primo: skąd "zatrzymanie pojazdu" wziąłeś ??

    Do kontroli pasażera zatrzymuje się pojazd czy tylko do kontroli
    kontrolera ? Bo jeśli POLICJA zatrzyma pojazd, albo to KIEROWCA
    zatrzyma bądź też KONTROLER każe kierowcy zatrzymać (ma chyba
    prawo ?) - no to ja nie widzę "zatrzymania przez pasażera".
    Przepisy przwiduję opłatę dodatkową za dojazd celem identyfikacji
    pasażera, a nie celem identyfikacji *kontrolera* - a przecież
    chyba od tego się zaczęła hipotetyczna akcja, nie ? ;)

    Secundo:
    mandat jest IMHO bezpodstawny. Przecież kontroler ma
    mieć ważny (w tym zgodny ze wzorem) identyfikator.
    Skorośmy już doszli do tego że np. do ulgi nie uprawnia sam
    fakt bycia studentem (a posiadanie legitymacji lub w jej
    zastępstwie poteirdzenia zatrzymania tejże "z podejrzeniem")
    to samo bycie kontrolerem nie upoważnia do wystawienia opłaty
    specjalnej czy jak jej tam w konkretnej firmie.
    Ma być "pełnowartościowy" identyfikator - bo bez pieczątki
    to on wyglada tak jak legitymacja bez pieczątki...

    Tertio: nawet jak sprawa jest sporna to jest komfort dla
    pasażera - ma świadków że nie było pieczątki :)

    pozdrowienia, Gotfryd