  • Data: 2005-05-29 09:56:48
    Temat: Re: jazda rowerem po ulicy
    Od: "Michał " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    alugastrin <...@...pl> napisał(a):

    > Ja sie nie rozwlekam nad tym czego nie widac, a co widac na tym zdjeciu. =

    O widzisz w końcu coś odkryłeś ale chyba jeszcze nie wiesz co.Nie wiesz co
    było wcześniej, widzisz tylko jakiś niewielki fragment sytuacji nie mając
    pojęcia o całym zdarzeniu.

    "O co sie czepili ? Ze im palec pokazal ? Ze zdjecia widac, ze samochod
    znajduje sie na pasie wyznaczonym do ruchu, za to rowerzysci jada w
    jakims dziwnym stadzie. Ja na miejscu tego kierowcy przewiozlbym na
    masce robiacego zdjecie, a potem bym sie tlumaczyl ze mnie lampa
    blyskowa oslepil. Kolejna extrema nam wyrasta, rowerowa."

    Takie są Twoje wnioski na podstawie jednej fotki.

    > Mogles jeszcze napisac, ze przejezdzajac obok nich wytrzaskal ich=20
    > drzwiami od strony pasazera, a wogole wczesniej pil wodke z gwinta=20
    > siedzac za kolkiem.

    Napisałem to żebyś pojął że wiele rzeczy mogło być wczęsniej i nie wyciągał
    wniosków na podstawie jednego nic nie mówiącego zdjęcia.

    > Skoro piszesz, ze to byla Masa Krytyczna i ze byla to na pewno impreza=20
    > zorganizowana to powinni jechac w kolumnie i wyprzedzanie sie w takiej=20
    > sytuacji jest zabronione (o ile dobrze pamietam z kursu).

    Proponuję przypomnieć sobie przepisy Ustawy o ruchu drogowym.Andrzej już podał
    Ci podstawę prawną w innej odpowiedzi.Przypomnienie przepisów dot, innych
    użytkowników dróg w tym pieszych i rowerzystów ułatwi im życie a może uchroni
    przed kalectwem albo cmentarzem.

    > Nie rozumiem o co ci chodzi. Nigdzie nie pisalem o tym co bylo=20
    > wczesniej, pisalem co widze na zdjeciu.

    Dokładnie, dobrze że to zauważasz.Szkoda tylko że nie potrafisz analizować
    sytuacji i brać pod uwagę różne hipotezy tego co było wcześniej.

    Popatrz na zdjęcia bandiorów stadionowych.Jedno i to samo zdjęcia pałujących
    Policjantów nie pokazuje tego co było wcześniej.Tego np: że to bandyci zaczeli
    rozrabiac,czy tego że to Policja bez powodu uzyła siły i też będziesz miał
    jedno zdjęcie.Uświadom sobie że jedno zdjęcie nie musi dobitnie o czymś
    świadczyć.

    To ty wziales sie za=20
    > udowadnianie zaistnienia blizej nieokreslonych zdarzen w czasie=20
    > wczesniejszym niz pokazuje zdjecie.

    Napisałem Ci jak sprawa mogła wyglądać z innej strony, żebyś zrozumiał że
    powody jazdy rowerzystów obok siebie mogą być różne, jak i to że zdjęcie tego
    człowieka wcale nie musi być robione z samochodu.Nie mówię że tak było, ale że
    mogło być i staram się to postrzegać z różnych punktów widzenia a nie z
    jednego i pisac :

    "O co sie czepili ? Ze im palec pokazal ? Ze zdjecia widac, ze samochod
    znajduje sie na pasie wyznaczonym do ruchu, za to rowerzysci jada w
    jakims dziwnym stadzie."

    To co piszesz mam wrażenie świadczy o tym że jesteś święcie przekonany że
    kierowca zachował się prawidło.Skąd to wiesz?JA tego nie wiem , nie będę pisał
    że jadą w dziwnym stadzie - może mogli może nie, nie wyciągaj wniosków jedynie
    słusznych.

    > Hmm, o zdjeciu ?

    I to zdjęcie obrazuje całą sytuację?Przemyśl to gruntownie.

    > Nie wydaje mi sie zeby moja wiara miala tu cos do rzeczy. Zobaczylem i=20
    > napisalem co zobaczylem - Daewoo Tico jadace w granicach swojego pasa=20
    > ruchu, jakas grupe rowerzystow jadaca za nim oraz (co moge wywnioskowac) =
    > jakiegos goscia z aparatem ktory jest odwrocony tylem do kierunku jazdy=20
    > i na pewno nie znajduje sie przy prawej krawedzi jezdni jak nakazuje=20
    > kodeks drogowy jednosladom (no chyba ze wyprzedzal kogos obrocony tylem=20
    > do kierunku jazdy jednoczesnie trzaskajac zdjecia co jest powodowaniem=20
    > zagrozenia).

    Widzisz tylko fragment.Równie dobrze zdjecie może być robione z samochodu
    organizatorów jadącego za eskortującą Policją.Robiący zdjęcie nie jest wtedy
    kierującym a tego że nie jest przy prawej krawędzi nie trzeba chyba
    wyjaśniać.
    Tak być mogło, weź to pod uwagę a nie pisz że ja próbuję udowodnić że tak
    było.Powtórzę dla Ciebie tak być mogło.

    > g=B3upszego
    >
    > Jak widac koles w Tico wlasnie trafil na kogos takiego, fotografa=20
    > jezdzacego tylem. Jakos go nie przejechal odbierajac mu tym samym szanse =
    >
    > na pretendowanie do Nagrody Darwina.
    > Napatrzylem sie ja na Masy Krytyczne we Wroclawiu oraz na rowerowych=20
    > faszystow krazacych po Breslau "luzem" i nikt mnie nie przekona jacy to=20
    > oni biedni, uciskani i szykanowani przez samochodziarzy, Policje i media.=

    No cóż znowu wszystko do jednego worka.Jeżdze i samochodem i rowerem i chodzę.
    I tak jak są kretyni w samochodach tak i są na rowerach.Obawaim się że możesz
    należeć do jednej z tych grup jak czytam Twoje wypowiedzi.Nie potrafisz chyba
    współzyć z innymi uczestnikami dróg w tym rowerzystami.Masz samochód OK.Jesteś
    lepszy przez to?Dla siebie pewnie jesteś bo masz "bryke".Napatrz sie jeszcze
    na kierowców w Skandynawii Niemczech i zobaczysz że jednak można.Tyle że w
    Poslce jak się jedzie samochodem to biada innym.Część rowerzystów powinna udać
    się na taką wycieczkę razem z Tobą lub osobno, dla waszego wspólnego dobra.

    "Ja na miejscu tego kierowcy przewiozlbym na masce robiacego zdjecie, a potem
    bym sie tlumaczyl ze mnie lampa blyskowa oslepil. Kolejna extrema nam wyrasta,
    rowerowa."

    I tak czytając to co piszesz, jestem przekonany że za madry to jednak nie
    jesteś.
    Życze zdrówka.

    Michał