  • Data: 2008-06-25 19:13:29
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel wystukał(a):

    > skąd masz takie dane, obliczyłeś czy wyssałeś z palca?
    Zobacz sobie jakie są normy obowiązujące w sprawie produkcji reflektorów
    samochodowych - dokładnie ustęp na temat liczby cechowania, potem połącz to
    sobie z maksymalną dopuszczalną światłością przy wszystkich reflektorach
    zapalonych jednocześnie.

    > a gdzie wyliczenia?

    A po co ? To zwykłe dane pomiarowe ze sfery zintegrowanej po uśrednieniu.
    Nie ma co liczyć :]. Jedyne co mogę przyznać, że badane H3 były podłej
    jakości (takie z tesco i stacji benzynowej jak stosuje pewnie 80%
    kierowców), dobrej klasy żarówka Osrama z pokryciem IRC daje1550 lumenów
    przy tej samej mocy.

    > dane masz następujące:
    > LED o mocy 2W, halogeny o mocy 200W,
    > szukane:
    > stosunek natężenia oświetlenia LED/halogen dla takiego samego
    > kąta bryłowego oświetlającego tą samą powierzchnię:O)

    I dostajesz natężenie światła w luksach na danej powierzchni a nie światłość
    źródła, o czym była mowa. Dodatkowo na siłę usiłujesz przepchnąć założenie,
    że led i reflektor samochodowy mają taką samą emisję w przypadku, gdy tak
    nie jest - podpowiedź. przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego nie
    stosują się do oświetlenia rowerowego.
    --
    Dominik Mirowski
    e-mail NA