  • Data: 2008-06-25 21:34:17
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Zobacz sobie jakie są normy obowiązujące w sprawie produkcji reflektorów
    > samochodowych - dokładnie ustęp na temat liczby cechowania, potem połącz
    > to sobie z maksymalną dopuszczalną światłością przy wszystkich
    > reflektorach zapalonych jednocześnie.

    więs skoro zajrzałeś to podziel się wnioskami:O)

    > A po co ? To zwykłe dane pomiarowe ze sfery zintegrowanej po uśrednieniu.
    > Nie ma co liczyć :]. Jedyne co mogę przyznać, że badane H3 były podłej
    > jakości (takie z tesco i stacji benzynowej jak stosuje pewnie 80%
    > kierowców), dobrej klasy żarówka Osrama z pokryciem IRC daje1550 lumenów
    > przy tej samej mocy.

    jakie dane pomiarowe, kto je mierzył, ty? a jak nie to podaj źródła?

    > I dostajesz natężenie światła w luksach na danej powierzchni a nie
    > światłość źródła, o czym była mowa.

    dateo ja nawiązuję do natężenia światłą,a nie do światłości:O)

    > Dodatkowo na siłę usiłujesz przepchnąć założenie, że led i reflektor
    > samochodowy mają taką samą emisję w przypadku, gdy tak nie jest -
    > podpowiedź.

    wcale nie usiłuję (widocznie nie doczytałęś całego wątku), a jak juz
    nawizujesz do tych sprawnosci to je przynajmniej podaj?

    > przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego nie stosują się do
    > oświetlenia rowerowego.

    to oczywiste bo nigdy by ich nie spełniło, dlatego oświetlenie rowerowe nie
    jest w stanie zapewnić widocznosci na drodze, a skoro tak to dlaczego jest
    obowiązkowe?, natomiast odblask który tą widocznosć zapewnia nie jest
    wymagany? (takie sobie głupie prawo i tyle:O(