    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda na światłach na rowerze
    Date: 25 Jun 2008 18:40:28 GMT
    <g2s41a$2eo$2@news.wp.pl> <g2s6cj$osb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g2tg2u$mui$1@news.wp.pl> <g2tm1n$2sb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g2ul7a$cum$4@news.wp.pl> <g2umbp$pc0$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g30r3g$gq4$3@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0806150122040.492@quad>
    <g339bk$o8d$1@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0806161707590.3460@quad>
    <g38ds7$k2r$3@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0806172243320.1824@quad>
    <g3arkn$du$3@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0806192308470.3896@quad>
    <g3gjht$4cl$1@news.wp.pl> <g3rs4h$khn$1@bandai.magma-net.pl>
    <g3tvs7$75l$4@news.wp.pl>

    gargamel w <news:g3tvs7$75l$4@news.wp.pl>:

    > ok, rozumiem że nie każdy jest eistain'em, a na lekcjach fizyki w
    > podstawufce sie dłubało w nosie, ale chyba mozna zajrzeć do książki
    > synka/córeczki zanim się bzdury będzie pisać?
    > w kendelach mierzymy światłość, a natężenie światła w luksach
    > [(kendela*steradian)/(metr_kwadratowy)]

    Tak?

    Nie mam książek pod ręką i dawno się o tym uczyłem ale:

    Luks (lx) - jednostka natężenia oświetlenia E w układzie SI (Jednostka
    pochodna układu SI)

    Kandela (z łac. candela - świeca) - jednostka światłości źródła światła;
    jednostka podstawowa w układzie SI

    I teraz pytanie:

    rozróżniasz "natężenie światła" aka *światłość* od "natężenia oświetlenia"
    -- wzory do znalezienia w książkach i internecie

    > a gdzie wyliczenia?
    > dane masz następujące:
    > LED o mocy 2W, halogeny o mocy 200W,
    > szukane:
    > stosunek natężenia oświetlenia LED/halogen dla takiego samego kąta bryłowego
    > oświetlającego tą samą powierzchnię:O)

    Zapomniałeś podać sprawność obu źródeł i o optyce tez zapomniałeś?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]