  • Data: 2008-06-24 22:22:40
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel wystukał(a):

    > to powiedz mi jakie ma znaczenie powierzchnia źródła światła
    > na jego widoczność?
    > podaj jakiś wzór , czy podstawy fizyki?

    Podstawa bardzo proszę - natężenie źródła światła jest mierzone w kandelach
    i jest to ilość światła jaką w danym kierunku może wysłać źródło. Dobrej
    klasy lampa samochodowa da ok. 5000 kandeli przy pomiarze z jednego metra
    led z ok. 10* optyką zasilany prądem 1A da ok. 35 000 kandeli - czyli
    punktowo będzie zdecydowanie jaśniejszym źródłem światła od typowych świateł
    samochodowych - między innymi dlatego są ograniczenia w budowie reflektorów
    samochodowcyh.

    przy parametrach wyjściowych
    Led - moc 4W, 240 lumenów
    H3 - moc 55w, 1200 lumenów