  • Data: 2008-06-18 11:08:33
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Za powierzchnie świecące i oświetlane potrafią różnić się o ładnych
    > parę rzędów wielkości.

    natężenie promieniowania = moc / kąt bryłowy

    > Jeśli jakaś powierzchnia jest ze 100 razy jaśniejsza (wskutek
    > tego, że sama jest źródłem swiatła) od sąsiedniej (która jest
    > tylko oświetlona, nawet znacznie jaśniejszym źródłem) to ona
    > JEST widoczna.

    wybacz, ale zerówno diodla LED i halogenik są źródłami światła, a dla oka
    nie ma znaczenia powieżchnia źródła światła, lecz natężenie oświetlenia
    (natężenie oświetlenia = lumen / metr kwadrat) = (światłość * kąt
    bryłowy)/(metr kwadratowy),
    czyli liczy się światłość żródła, oraz powierzchnia jaką ono oświetla (przy
    tym samym kącie bryłowym), a światłość zależy od sprawnosci źródłą oraz mocy
    jego zasilania,
    poczytaj sobie korepetycje jakie komuś w tym wątku udzieliłem:O)

    > Ciekawe dlaczego w postach starannie unikasz zauważenia że do tych
    > wartości liczą się powierzchnie.

    nie unikam, poczytaj moje korepetycje, tam masz zawarte wszystki, kąty,
    powierzchnie, moce itd, zastanawi mnie dlaczego ty nie wyliczysz jakiegos
    przykładu?
    poczytaj korki i ustosunkuj sie do nich mtematycznie i merytorycznie:O)

    > Widocznie zdjęć nie robisz

    fotografia to jedno z wielu moich hobby:O)