  • Data: 2008-06-18 10:40:34
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Nieprawda, mam lampę 10W zasilaną 4xAA. Można też ją przełączyć na 15W,
    > ale wtedy lepszy jest jakiś akumulator Li-Ion, albo tani żelowy. Li-Ion
    > jest malutki i leciutki, żelowy cięższy i większy, ale do samochodowego mu
    > bardzo daleko.

    10W ->2,5A, 15W->3,8A, a pojemnosci obecnych akumlatorkuf AA są rzędu 2Ah,
    więc rozładują się po mniej jak godzinie jazdy i co wtedy jak nagle zdechnie
    ci lampka, będziesz świecił oczami przejeżdzajacym samochodom?

    wiesz, jak chcesz to mozesz sobie nawet wozić leflektor do oświetlania nieba
    w czasie nalotów, ale nie wmawiaj ludziom ze jak kupią rowerek za 100, czy
    1000zł to za drugie, czy trzecie tyle muszą sobie kupić lampkę:O(

    > Przede wszystkim dyskusja z Tobą powinna się zakończyć na tym, że nie
    > liczy się moc żarówki/klastra LED, a jedynie ilość lumenów jakie dają.
    > Otóż w tej chwili najmocniejsze LEDówki dają więcej lumenów niż przeciętne
    > światła mijania, co już pisałem.

    oj, ja widzę ze mam doczynienia ze skostniałym pseudo humanistą, co to się
    myśleniem brzydzi i podstaw nauki nie tyka :O(

    więc udzielam ci darmowych korepetycji z fizyki:
    uno:
    to czy jakieś żródło światła jest mocniejsze od innego to decyduje o tym
    jego sprawność, dla diod LED wynosi ona jakieś 90%, dla halogenów jakieś
    80%, i wiedz ze jest to absolutnie niemożliwe aby jakas super hiper
    nowoczesna diodka miała sprawnosć świecenia wiekszą od 100% !!!!
    dos:
    ilość lumenów (lumen=światłość*kąt bryłowy) jest nierozerwalnie powiązana z
    mocą zasialnia owych źródeł, oraz ich sprawności !!!
    tres:
    to co jest dla oka widoczne to nie lumeny (ilość światła), lecz luksy
    (natężenie oświetlenia)
    natężenie oświetlenia = lumen / metr kwadrat = (światłość * kąt
    bryłowy)/(metr kwadratowy)
    cuatro
    natężenie oświetlenia źródła jest proporcjonalna do mocy zasilania i
    sprawnosci źródła,
    luks=alfa*moc*sprawność (gdzie alfa jest współczynnikiem)

    -dla tych samych kątów bryłowych i powierzchni oświetlanej mamy:
    natęzenie lampki rowerowej=alfa*1W*0.9=alfa*0.9
    natężenie halogenów autka=alfa*2*100W*0.8=alfa*160

    (natężenie halogenów)/(natężenie lampki)=178 wynika z tego że natężenie
    autka jest kilkaset razy wieksze od natężenia rowerka, pozostawiam to do
    samodzielnego przemyślenia:>/
    cinco:
    zaoszczędzone 100zł proponuje przeznaczyć na cele harytatywne, bądź na
    kolejny komplet paluszkuf do lampki:O)

    > P.S. Mógłbyś proszę zacząć pisać po polsku?

    no ku**a, czy polska słowotwórczość jest ci obca i masz jakieś problemy z
    rozumieniem po polsku?
    czy moze jakieś zboczenie zawodowe i sprawdzasz bezmyślnie kalsufki na
    newsach?
    to po jakiemu ja niby piszę, po chińsku?