  • Data: 2019-02-20 23:55:03
    Temat: Re: jak zostać doktorem prawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-20, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Sama praca ponoć dostępna w czytelni, a jej omówienie pod linką:
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/222398
    ,1,doktorat-prezesa-jaroslawa-kaczynskiego.read

    Cytat:
    Najobszerniejszy jest rozdział trzeci, ,,Aktualna rola ciał kolegialnych
    w szkołach wyższych", który omawia sytuację po Marcu 1968 r., do mniej
    więcej końca 1974 r. Czyta się to już gorzej, mimo że doktorant stara
    się uchwycić istnienie ,,różnic między stanem normatywnym a
    rzeczywistym", co było, jak napisał we wstępie - podstawową hipotezą
    pracy. By różnice te zbadać, Kaczyński przeprowadził ankiety w czterech
    lubelskich uczelniach. Ich wyniki przedstawił aż w 51 tabelkach.
    Samokrytycznie przyznał, że z badaniami miał trudności z uwagi na
    ,,niedostatek środków finansowych, a także socjologicznych kompetencji
    autora".

    Przyznasz, że nie wygląda to wcale tak źle.

    [..] bibliografia (121 pozycji, wśród nich nawet artykuł Jerzego Urbana
    ,,Feudałowie i wasale" z ,,Polityki") i wykaz przywoływanych aktów
    prawnych. [..] Kaczyński przedstawia w nich przemiany roli ciał
    kolegialnych w szkołach wyższych w II RP i w latach 1944-1968.

    Zerknąłbym co prawda na te 121 pozycji.

    --
    Marcin