  • Data: 2023-08-25 01:41:26
    Temat: Re: jak to z ksiedzem bylo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-08-24, PD <p...@g...pl> wrote:
    > I to mnie od zawsze zastanawia. Upraszczając -
    > była sobie gromadka niedzwiedzi na arktyce. Jeden urodził się biały. Był
    > mega przystosowany do warunków i geny przez lata wykosiły konkurencję -
    > teraz są same białe. A zatem do jakich istniejących warunków
    > przystosowani są homoseksualiści, że ich populacja się utrzymuje, nawet
    > pomimo braku możliwości rozmnażania między sobą? Czy homoseksualizm jest
    > cechą genetyczną - zdania są podzielone, ale dana cecha nie musi być
    > przecież genetyczna, by środowisko było bardziej lub mniej przyjazne dla
> [...]

    Jedna z obecnych teorii jest taka, że paradoksalnie, obecność osobników
    homoseksualnych wzmacja społeczną integrację. Paradoksalnie, bo
    przynajmniej w społeczeństwie ludzkim grupy te są marginalizowane
    (eufemistycznie mówiąc). Ale jesli spojrzec na to choćby przez pryzmat
    rywalizacji o partnerów i mozliwość przekazywania swoich genów potomstwu
    to większa integracja społeczna oparta na współpracy będzie miała
    miejsce nie wśród 100% hetero a raczej hetero ułamkowych bez silnej
    potrzeby antagonizacji seksualnej czy prokreatywnej osobników tej samej
    płci.

    Na nieco innym, bardziej prymitywnym poziomie abstrakcji, mozna też
    argumentować, że osobniki homoseksualne pełnią funkcję wspierającą w
    danej grupie, bo nie muszą zajmować się własnym potomstwem.

    --
    Marcin