  • Data: 2023-08-25 22:56:38
    Temat: Re: jak to z ksiedzem bylo
    Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jedna z obecnych teorii jest taka, że paradoksalnie, obecność osobników
    > homoseksualnych wzmacja społeczną integrację. Paradoksalnie, bo
    > przynajmniej w społeczeństwie ludzkim grupy te są marginalizowane
    > (eufemistycznie mówiąc). Ale jesli spojrzec na to choćby przez pryzmat
    > rywalizacji o partnerów i mozliwość przekazywania swoich genów potomstwu
    > to większa integracja społeczna oparta na współpracy będzie miała
    > miejsce nie wśród 100% hetero a raczej hetero ułamkowych bez silnej
    > potrzeby antagonizacji seksualnej czy prokreatywnej osobników tej samej
> [...]

    Trochę jesteśmy skażeni postrzeganiem homoseksualizmu przez pryzmat jak
    to u ludzi działa. Natknąłem się w necie na info, że ~20% par łabędzi
    czarnych to samce, a wychowywane przez nich pisklaki mają większy %
    przeżywalności z racji, że 2 samców lepiej broni terytorium.
    https://podcasty.upwr.edu.pl/podcast/milosc-w-naturz
    e/
    Brzmi sensownie.

    PD