eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak to na autostradzieRe: jak to na autostradzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh135.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to na autostradzie
    Date: Mon, 16 Dec 2024 14:35:21 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
    <vj94ig$jau$3@news.chmurka.net> <vj9vvv$4np$6@news.chmurka.net>
    <1qosvedjo4mfo.1frbm6q6mt08b$.dlg@40tude.net>
    <vjca5d$ot8$2@news.chmurka.net> <Map6P.6271$_ud4.4461@fx01.ams1>
    <vjd938$s0u$1@news.chmurka.net> <Rxz6P.3419$1e9d.1071@fx10.ams1>
    <vjf7r3$e3p$4@news.chmurka.net> <vjfamg$sak$1@news.chmurka.net>
    <vjfohi$89d$2@news.chmurka.net> <vjghuc$1um$2@news.chmurka.net>
    <vjgid2$1rm$4@news.chmurka.net> <vjgig0$1um$4@news.chmurka.net>
    <vjgivq$1rm$6@news.chmurka.net>
    <1tpsltkpuhl7d$.1qwewfmtaga42.dlg@40tude.net>
    <vjh86r$lma$1@news.chmurka.net>
    <iqdz5r69e6lc$.1wwcts1xjrh6c$.dlg@40tude.net>
    <vjhmj8$2ge$1@news.chmurka.net>
    <d7t5z38llmkt$.3o3wyzseihy9$.dlg@40tude.net>
    <vjjspd$5d4$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabh135.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.135";
    logging-data="2330"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:1ZZnyQD1bmSeqmms63GTkjzH65w=
    sha256:QN1DIE1dBN46i2fgzph+EUNo9+U+VNBbWCgX/ig9TH4=
    sha1:jMRsg5x/5DFX6J6eEw8nzHqnlRg=
    sha256:Vm1fDTH2DAStDwnM47vhJWEJ3uz/zO0OQPnXvU0wTRA=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727128 pl.soc.prawo:861125
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 14 Dec 2024 13:13:31 +0100, io wrote:
    > W dniu 13.12.2024 o 19:13, J.F pisze:
    >> On Fri, 13 Dec 2024 17:15:32 +0100, io wrote:
    >>> W dniu 13.12.2024 o 13:43, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 13 Dec 2024 13:10:04 +0100, io wrote:
    >>>>> W dniu 13.12.2024 o 09:40, J.F pisze:
    >>>>>> On Fri, 13 Dec 2024 07:08:42 +0100, Shrek wrote:
    >>
    >>>>>>> No ba... A za wrocławiem to nikt im nie powiedział czym grozi samochód
    >>>>>>> stojący na pasie autostrady i nie zrobili awaryjnego. W sumie bez sensu
    >>>>>>> ten awaryjny. W razie W da się mandat temu co przyjebał i już!
    >>>>>>
    >>>>>> Pretensje do Hitlera.
    >>>>>> Choc gdyby nie on ... pewnie by tej autostrady nie było :-)
    >>>>>
    >>>>> Co ma pas awaryjny na A4 do Hitlera?
    >>>>
    >>>> Hitler nie zrobił - to go nie było.
    >>>> Władza w PRL nic nie zrobiła, potem w zasadzie zrobiono jezdnie na
    >>>> nowo - ale ciągle bez pasa awaryjnego.
    >>>
    >>> No ale to przecież budowali tę drogę i nie byli związani tym, co Hitler
    >>> dawno wybudował.
    >>
    >> Trzeba by jakies grunty wykupić ... choć ogrodzenie stoi,
    >> być może projekt zrobić, wiadukty poszerzyć ... no i pieniędzy mieć
    >> więcej ...
    >
    > Taaa, paniętam, że przez wiele lat śladowe ilości autostrad rocznie
    > budowaliśmy więc w ogóle cud, że ta A4 zaistniała.

    Ona po prostu była :-)

    Za PRL powstał odcinek Katowice-Kraków, tzn tak czytam i do konca nie
    jestem pewien ile powstało do roku 1989.

    Potem zrobiono odcinek Wrocław-Opole-Gliwice, z unijną dotacją, choć
    przed uniowstąpieniem.
    Bo wczesniej Hitler tam tylko 1 jezdnię zrobił.

    W międzyczasie odcinek Wrocław-Legnica, (oraz Legnica-Olszyna -tez 1
    jezdnia) w zasadzie przestał się nadawać do jazdy, więc z unijną
    dotacją został wybudowany na nowo.
    No i calkiem na nowo zrobiono odcinek
    Legnica(Krzywa)-Jędrzychowice(Zgorzelec), a potem za Krakowem na
    wschód.

    A teraz słyszę dyskusję o odcinku Wrocław-Legnica - poszerzać, czy
    zrobić nową.

    https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/wskazalismy-wa
    riant-rozbudowy-a4-pomiedzy-legnica-a-wroclawiem

    Ale to już jakiś staroć, bo sprzed roku.

    Z ciekawostek - Niemcy roku budują wiecej km autostrad niż Polska.
    A przecież oni te auutostrady już mają :-)


    >>>>>> Pas awaryjny jest w planach, ale chyba jakis odległych.
    >>>>>> Cos mowią, ze trzeba najpierw nowe wiadukty zbudowac, bo stare za
    >>>>>> wąskie.
    >>>>>
    >>>>> To przecież niedawno te wiadukty budowali.
    >>>>
    >>>> Niedawno - w 193x :-)
    >>>> Wrocław - Legnica.
    >>>>
    >>>> Choc pamiętam, że coś z tymi wiaduktami potem było, bo sie prof.
    >>>> Biliszczuk w jednym pomylił.
    >>>>
    >>>> Tu by np trzeba było pas awaryjny przerwać
    >>>> https://maps.app.goo.gl/wESjJnp3Y4K1tyHHA
    >>>>
    >>>> A może nie, może się jeszcze wcisnie?
    >>>>
    >>>>
    >>>> A takich jest na trasie więcej.
    >>>
    >>> Czyli rozumiem, że ten odcinek budowali dawno a ten do Katowic już
    >>> niedawno i stąd nie ma tego awaryjnego i kwestia wiaduktów.
    >>
    >> Hitler zrobił autostradę od Berlina do Gleiwitz :-)
    >>
    >> Tylko tak naprawdę to np od Wrocławia do Gliwic była "droga
    >> jednojezdniowa w randze autostrady". dwa pasy wszystkiego.
    >> Podobnie od Odry (Olszyna) do Legnicy (Krzywa).
    >>
    >> Ale od Legnicy do Wrocławia były dwie jezdnie, ale bez pasa
    >> awaryjnego.
    >>
    >> Po 70 latach jezdnie się juz prawie nie nadawały do użytku
    >> ("najdłuższe schody Europy"), płyty z jezdni zdjęto, i nawierzchnie
    >> wylano na nowo. Pewnie jeszcze głębiej coś robiono.
    >>
    >> Ale pasa awaryjnego nie zrobiono :-)
    >>
    >> są tylko zatoki "parkingowe" co 500m.
    >>
    >> P.S. Kostka brukowa? Tej nie pamietam ... ale cos mi świta, może za
    >> moich dziecinnych lat. A moze w NRD
    >>
    >> https://www.wroclaw.pl/dla-mieszkanca/autostrada-a4-
    przed-ii-wojna-swiatowa-archiwalne-zdjecia-z-budowy-
    lata-30-xx-wieku
    >>
    >> Ale przeciez były betonowe "płyty", kostka może gdzies miejscami na
    >> rozjazdach?
    >>
    >> https://polska-org.pl/7415613,foto.html?idEntity=329
    2845
    >
    > Ja pamiętam jak nie aż tak dawno ze Śląska jeździłem do Wrocławia, że
    > jechało się do Gliwic, tam były płyty, ale A4 budowano w zupełnie innym
    > miejscu. A dalej już chyba wybudowaną A4 się jechało. Nie wiem jak było
    > wcześniej, chyba nie jeździłem albo nie wiem co.

    Śląsk słabo pamiętam, te płyty w okolicach Gliwic chodzą mi jednak po
    głowie.

    Od Wrocławia do Gliwic prowadziła jedna jezdnia betonowych "płyt",
    ale ponieważ to żadna autostrada, to jeździło się często równoległą
    DK94.

    Na pewno przy Wrocławiu nowe jezdnie poszły trasą tych starych płyt,
    ale dalej to już głowy nie dam. Prawdopodobnie jednak szły starą
    trasą, bo tam wiele przygotowane, ale może pod Gliwicami coś trzeba
    było zmieniać.

    No i google znajduje sprawę góry św. Anny

    https://nto.pl/autostrada-a4-wcale-nie-musiala-przec
    inac-gory-swietej-anny/ar/4641193
    https://dzikiezycie.pl/archiwum/1997/kwiecien-1997/n
    ie-dla-autostrady-przez-gore-sw-anny


    Hm, nie było tej starej jezdni aż do Gliwic?

    > Teraz oczywiście
    > wszystko do Wrocławia jest normalnie. A Wrocław-Legnica to tak, bez
    > awaryjnego, nie wiem dlaczego akurat tam.

    No bo Hitler nie zrobił, a potem, jak te nienadające się do jazdy
    "płyty" likwidowali, to też nie zrobili :-)
    No i masz kwestie szerokości wiaduktów.

    Przy czym to nie jest dokładnie od Wrocławia, a gdzies od Kątów
    Wrocławskich. Pod Wrocławiem pas awaryjny jest.
    Tu się kończy
    https://maps.app.goo.gl/zk9AMg1YynWvLHow7

    > Może o oszczędności na kasie chodziło.

    Na pewno też.

    No cóź, chyba wolę 90 km autostrady bez pasa awaryjnego, i nawet z
    ograniczeniem do 110, i 50 km gdzie indziej, niż 90km wypasionej
    autostrady i 50 km "zwykłej krajówki".
    Szczególnie, jak tych 110 nie pilnują jakoś ambitnie :-)

    > Ale to już trochę czasu minęło, można było to ogarnąć. Ale jak
    > spojrzeć na te wyboje na A1 koło Bytomia.. naród zahartowany, nie ma co
    > robić sensacji, znak się stawia i po sprawie.

    teren górniczy ...

    >> P.S. czesc pierwsza, jak to na A4 bito rekord prędkosci polskiego
    >> Fiata
    >> https://www.youtube.com/watch?v=xIotU6T2DGk
    >>
    > cz 2
    > https://www.youtube.com/watch?v=iqtI99iQCMM
    >
    > "W bagażniku samochodu 72 kg części zamiennych" :-)
    >
    > "lampka oleju się zapaliła, wyłączyłem na luz"
    >
    > I jak to dzisiaj zrobić w Twizy :-)

    A o ile się orientuję, to i tak im wypaliło dziurę w tłoku,
    bo podobno zła świeca była.
    I to nie fabryczna, bo ten silnik rozebrano, np prześwietlono
    korbowody, i złożono na nowo.
    Pewnie nie tylko silnik.

    Nawiasem pytając - ile ten rekord przetrwał?
    Bo na pewno pobił mercedes, ale to już w tym wieku.

    Nie jest to znów kwestia osiągów, tylko bardziej kosztów.
    Ktos musi zapłacić.

    >>>>>> Więc na razie ograniczyli prędkość do 110, zabronili sie wyprzedzać
    >>>>>> ciężarówkom (ciekawe jak to ma pomóc), ustawili odcinkowy pomiar
    >>>>>> prędkości ... i on zbiera pieniądze :-)
    >>>>>>
    >>>>> Zbiera na pasożytów.
    >>>>
    >>>> Emerytów, lekarzy, policjantów, polityków, nauczycieli, wojsko ...
    >>>
    >>> Stoją tu ..jki na ulicy Westerplatte (o takem 'Westerplatte'
    >>> walczyliśmy) za górką by ich nie było widać i łapią. Jak to Emil
    >>> powiedział, gdyby chodziło o prewencję to powinni być widoczni. Takie to
    >>> mamy 'osiągnięcia' społeczne.
    >>
    >> IMHO - prewencja z mandatem jest dużo bardziej skuteczna :-)
    >
    > ... a najbardziej skuteczna jest kulka w łeb

    Znowu nie przesadzajmy z tą kulką.
    Wlepią 500 czy 1000 zł, to będziesz bardziej uważał w przyszłości :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1