eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak to na autostradzieRe: jak to na autostradzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh182.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak to na autostradzie
    Date: Fri, 13 Dec 2024 11:07:49 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <5v5wzt9tmgoc$.rdg4ududgrek.dlg@40tude.net>
    References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
    <y7qzzem0lsfm.f0zbd63z73h5$.dlg@40tude.net>
    <vj1j5s$sbp$1@news.chmurka.net>
    <i382ou9rzsd8$.3cw60gxk91d7$.dlg@40tude.net>
    <vj7455$pjc$1@news.chmurka.net> <vj75vu$rce$4@news.chmurka.net>
    <vj776h$pjc$4@news.chmurka.net>
    <1uwpntvydu9jt$.1pcncyn1b5k4x.dlg@40tude.net>
    <vj78s6$pjc$6@news.chmurka.net>
    <jivghl0o1501$.b6d4a5cjtoqg$.dlg@40tude.net>
    <vj7qt4$pjd$8@news.chmurka.net> <vj8km2$t6$3@news.chmurka.net>
    <vj94ig$jau$3@news.chmurka.net> <vj9vvv$4np$6@news.chmurka.net>
    <1qosvedjo4mfo.1frbm6q6mt08b$.dlg@40tude.net>
    <vjca5d$ot8$2@news.chmurka.net> <Map6P.6271$_ud4.4461@fx01.ams1>
    <vjd938$s0u$1@news.chmurka.net> <Rxz6P.3419$1e9d.1071@fx10.ams1>
    <vjfd57$s4k$5@news.chmurka.net> <xbL6P.4$Wc43.1@fx07.ams1>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabh182.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.182";
    logging-data="15778";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:jSq4sO1mkLM9uM/mjvnFGT4cj0I=
    sha256:xHiUkPONcTXqEEavs+Hot+AKZpSXg/E2RpgY5aSE2Cw=
    sha1:UIgVQQMqHlQHg9L/rsJnsDa5OgA=
    sha256:rYVcR+EbsSllTRg/3qwuq1zoQSwAFghfwNOmigM8fh8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727051 pl.soc.prawo:860939
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 13 Dec 2024 00:27:09 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2024-12-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    >> W dniu 12.12.2024 o 12:11, Marcin Debowski pisze:
    >>
    >>>> Rzuć sobie okiem przykładowo tu:
    >>>> https://maps.app.goo.gl/3xkkXChjmFfpJYD27,
    >>>> https://maps.app.goo.gl/XFJBaJE65TLci2TS6,
    >>>> https://maps.app.goo.gl/CxYiTrVTkzWagaTA8 - tak losowo wziąłem na
    >>>> częściej w nocy wykorzystywanym przeze mnie odcinku. Jak oceniasz? Po co
    >>>> są tam te plastikowe "lamelki" na barierze?
    >>> Wiadomo, ale są one wszedzie?
    >>
    >> Skoro są, to widać konstruktor przewidział, ze się jeździ na światłach
    >> drogowych. Czy wszędzie? Nie wiem. Nie będę teraz jechał i sprawdzał
    >> tylko dlatego, że J.F ma - jak napisał - popsute światła i boi się ich
    >> używać, a Shrek nie widział autostrady w nocy w ogóle.
    >
    > ZCWidzę, one są jednak głownie na zakrętach.

    IMHO - miedzy Wroclawiem a Legnicą postawi trochę na prostych.
    Ale może źle pamiętam, w google zdjęcia stare ... zresztą w ogóle jest
    tam sporo łagodnych łuków i drobnych pofaldowań.

    > Taki np. odcinek: https://maps.app.goo.gl/u6HDZW9kZxMLuyxg8
    >
    > Długa prosta przed tym wiaduktem ma rozdzielającą barierkę z grubsza na
    > takiej wysokości, że MZ zablokuje większość długich u pojazdów osobowych
    > jadących lewym pasem.


    Jak zrobisz zoom, to zobaczysz światła samochódów z przeciwka.
    Jak podjedziesz troche do przodu, to się pokażą jeszcze samochody na
    lewym pasie. np
    https://maps.app.goo.gl/QdaanUV5oVLX6fnB9

    Ale kamery googla gdzies nad dachem, znacznie wyżej niz kierowca w
    osobówce. Może zasłania ... ale dostawczaki i ciezarowki oslepisz.

    > Pytanie, czy to tak specjalnie.

    Barierki mają taką wysokość, aby zatrzymać samochody.
    Muszą być na tyle wysokie, żeby niskie osobowe nie wcisnęły sie
    silnikiem pod barierkę, a na cięzarówki przydałyby się trochę wyższe.

    No i gdzies na podobnej wysokości są reflektory w samochodach.
    Ale oczy kierowcy wyżej.

    > Raczej nie, bo
    > dalej w pobliżu wiaduktu znajdują się te pionowe łopatki
    > przeciwoślepieniowe. Wyraźnie widać, że chodzi tu o zakręt, bo jakby
    > chodziło o coś inego, to łopatki powinny się znaleźć wcześniej - droga
    > opada przed wiaduktem, i środkowa barierka na odcinku pewnie 300-500 m
    > będzie poniżej lini świateł, czyli będzie się oślepiać nawet tymi
    > osobówkami.

    No własnie chyba niespecjalnie widać.

    Pod wiaduktem być może jest wgłebienie, co by uzazadniało bledy ...
    ale znacznie dalej.

    Po co są przed wiaduktem, to nie wiem.

    Za wiaduktem istotnie zakręt, i tam mogą się przydać ... no i są na
    długim odcinku, a potem się kończą, choc droga jakaś wklęsła i
    barierka nie chroni ...

    https://maps.app.goo.gl/DaQU9EGMxyfa9FPr9

    > Myślę, że z tą uniwersalnością używania długich na autostratadach to
    > jest raczej pobożne życzenie niż rzeczywistość, przynajmniej w Polsce.
    > Ale sam z jakiegoś powodu pamiętam, jak mój łojcieć w czasach, gdy w
    > Polsce de facto nie było autostrad, twierdził, że autostrada to taka
    > droga gdzie m.in. można posuwać na długich i się innych nie oślepia :)

    Wtedy były w kraju autostrady az dwie (?), ruch pod Wrocławiem dośc
    mały, z racji lokalizacji i kartek na benzynę :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1