  • Data: 2006-02-26 17:53:57
    Temat: Re: jak to jest z tym poborem?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26 lut o godzinie 17:00, na pl.soc.prawo, Piotrek napisał(a):

    > Sytuacja hipotetyczna: ktoś na komisji wojskowej otrzymał kategorię A, ale
    > armia się o niego nie upomniała (bo np. chętnych do wojska było więcej niż
    > miejsc). Człowiek taki ustabilizował sobie życie, znalazł dobrą pracę, ale
    > wojska nie odsłużył, bo w wojsku go nie chcieli (nie chcieli nie na zasadzie,
    > że przenieśli go do rezerwy, tylko na takiej, że chwilowo nie wzięli go w
    > kamasze). Nagle, po kilku latach, armia się o niego upomniała i zmusiła go do
    > odbycia służby wojskowej. Oczywiście zrujnowało to życie tego człowieka,

    Dlaczego zrujnowało?
    Czy ten mężczyzna "zapomniał" że jest w wieku poborowym?
    Przecież odbycie zsw jest jego psim obowiązkiem, ba! konstytucyjnym
    obowiązkiem - o ile jest oczywiście do tego zdolny.
    Jak sobie wyobrażasz weryfikacje takich młodych "ludzi ustabilizowanych" w
    praktyce? kto by się tym miał zajmować? Jakie kryteria trzeba by wyznaczyć
    aby faktycznie "ustabilizowanych" przenosić do rezerwy a tych "mniej
    ustabilizowanych" jednak powoływać do zsw?

    > z oczywistych powodów stracił pracę itp.

    Trudno jest przebywać w dwóch miejscach w tym samym czasie - tu sie z Tobą
    zgodzę.

    > Czy to się naprawdę u nas zdarza i taki pechowiec nie może w tej sprawie nic
    zrobić?

    Nie tyle może co nawet musi - po prostu odbyć zsw jeżeli jest do tego
    zdolny i nie ma innych przeciwskazań.

    > Czy Wojsko Polskie może dowolnie kierować życiem obywateli?

    Zbyt daleko idący wniosek - WP nie kieruje *życiem* obywateli. WP tylko
    realizuje zadanie jakie przed nim zostało postawione - szkolić poborowych.

    > Naprawdę żyjemy w aż tak chorym kraju, gdzie nadal funkcjonuje niewolnictwo?

    W kontekście zsw - masz na myśli że to niewolnictwo?
    Heheheh - jesteś żałosny ..... gdzie Twoja duma, honor, ambicja - tak sie
    boisz odbycia zsw?
    Przecież to raptem kilka miesięcy w obecnych czasach. W dodatku fala już
    nie jest tak restrykcyjna jak kiedyś, w latach 80 i w początku 90 - teraz
    to generalnie - przedszkole.

    > Jeśli się mylę, poprawcie mnie, ale sam już kilka razy czytałem o tym jak jakiś
    > mężczyzna z ustabilizowanym życiem, pracą itp. nagle został wciągnięty do armii i
    tego,
    > kto o tym zadecydował, nie obchodziło, że zrujnuje to życie tego człowieka,
    > więc to chyba się u nas zdarza.

    Przestać beczeć cioto - wciągaj kamasze i oddaj krajowi co mu sie należy.
    Życie nie polega tylko na braniu - częstokroć trzeba tez cos dać od siebie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany