  • Data: 2007-02-22 15:50:45
    Temat: Re: jak postąpić w takiej sytuacji i ochronić siebie?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aliss napisał(a):

    > Pracuję w prywatnej firmie jako gł. księgowa. Szef wymusza na mnie sporządzanie
    dokumentów które przedkłada w
    > bankach, które nie zawierają prawdziwych danych( bilans i rachunek wyników)
    > inaczej nie dostałby kredytu i nie utrzymał już posiadanych, sytuacja w firmie nie
    > jest teraz różowa. Jakie konsekwencje takiegoi postępowania mi zagrażają.

    Poczytaj sobie art. 297 kk.
    I twierdzenia o "zmuszaniu" nic ci nie pomogą.

    > Staram się nie podpisywać tych dokumentów. Ale czy to wystarczy?

    Do czego? Nie wystarczy jeśli prokurator udowodni że o tym wiedziałaś. A
    jak myślisz co powie prezes jak go złapią?

    > Zastanawiam się czy nie powinnam udać się do adwokata, który pomógłby mi sporządzić
    jakieś
    > oświadczenie, które dałabym szefowi do podpisu , tylko nie mam pojęcia co należy
    > w takim oswiadczeniu zawżeć i czy to w ogóle ma sens .

    Nie ma żadnego sensu. Z odpowiedzialności karnej nie zwolni cie
    oświadczenie prezesa, a prokurator będzie miał tylko łatwy dowód że o
    wszystkim wiedziałaś.

    > Proszę poradzcie co mam zrobić żeby jakoś się ochronić, wiem że najprościej byłoby
    się zwolnić z pracy, ale
    > w tej chwili nie mogę tego zrobić.

    Jak nie możesz się zwolnić z pracy ... to się lepiej jednak zwolnij. A w
    zasadzie powiedz (a może napisz) szefowi że nie będziesz tego robić, nie
    rób, a nawet nie głupim pomysłem byłoby zawiadomienie o wszystkim policji.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com