    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak malo placic ZUSowi i miec ubezpieczenie ?
    Date: Thu, 12 May 2005 17:22:16 -0500

    pifpaf wrote:

    > To w umowie zlecenia ma byc napisane, ze bedzie mi placil 100 zl/miesiac i
    > od takiej kowty ZUS policzy skladki, a ja bede mial normalne ubezpiecznie ?

    tak,
    ubezpieczenie ma się niezależnie od wysokości płaconych składek, nawet
    jeśli to jest 1 zł.
    Po prostu wówczas do twojego leczenia dokładają inni.
    Idąc dalej jeżeli ty płacisz 1 zł na ubezpieczenie, to całą swoją
    rodzinę (żony, dzieci, ale nie kochanki) też na tym ubezpieczeniu możesz
    podwiesić.

    > Czy dobrze rozumie? Dodatkowo mam podpisac umowe o prace i od tej umowy juz
    > nie bedzie trzeba placic ZUSu (zdrowotnego) ?

    umowę o pracę zamiast umowy zlecenia.
    bardziej ci się to opłaca, a z punktu widzenia kolegi nie ma to
    znaczenia finansowego, bo i tak zapłaci tyle samo, a ty masz prawo do
    urlopu, zwolnienia lekarskieego, liczy ci się do stażu pracy, pracodawcę
    obowiązuje kodeks pracy, czygo zupełnie nie masz przy umowie zleceniu.
    Przy umowie zleceniu nie jesteś pracownikiem, nie masz urlopu, jeśli
    chorujesz, to co prawda za darmo, ale zwolnienie lekarskie ci nie
    przysługuje, kolega za niewykonanie zlecenia może ci po prostu nie
    zapłacić, nie masz urlopu.
    Nic nie masz. Umowa zlecenie jest dobre jak można gdzieś coś jednorazowo
    dorobić, ale nie na dłuższą metę.