  • Data: 2007-10-14 21:43:18
    Temat: Re: jak dziala ordynacja wyborcza
    Od: "boukun" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "some1" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:feu1kl$9jv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Możecie mi wyjaśnić jak dokładnie działa ordynacja wyborcza?
    > w wyborach startuje 6 partii + 2 mniejsze i jeszcze jakieś inne lokalne,
    > czy te małe mają w ogóle jakieś szanse, skoro wchodzą do sejmu tylko Ci
    > którzy przekroczą 5% w skali kraju? jak są dokładnie liczone głosy np w
    > jakimś mieście jedna osoba dostanie multum głosów, to pociągnie za sobą
    > automatycznie tą partie nawet gdzie indziej? co z listami wyborczymi np
    > LPR, nawet jakby wszyscy głosowali tylko na Korwina to i tak Giertych się
    > prześlizgnie? Mozna glosowac na inna partie do sejmu a inna do senatu? to
> [...]

    Dopiero co puściłem wątek dotyczący sfałszowanych już
    obecnych wyborów i doniesienia z tego tytułu Leszka Bubla. Zydzi w Polsce
    sie konspirują, to i Polacy nie wiedzą na kogo oddają głosy. Na priva
    dostałem ciekawy komentarz, na temat fałszowania wyborów:
    ODPOWIEDŹ:

    Nie jest prostą sprawą zgłoszenie oszustwa wyborczego tym, co mają
    pilnować uczciwości przy wyborach.
    Tylko radcy prawni, adwokaci i pełnomocnicy wyborczy poszczególnych
    komitetów wyborczych mogą zgłaszać nieprawidłowości stwierdzone
    podczas wyborów prosto do Sądu Najwyższego i to w terminie chyba 7 lub
    14 dni od zakończenia wyborów. Ogłoszenie ważności wyborów przez PKW
    kończy całą procedurę danych wyborów.
    Ja przypadkiem miałam w ręce kartkę ze spisem "nieobecnych dusz" na
    wyborach, jako mąż zaufania bacznie obserwowałam, co się dzieje na
    sali wyborczej - i w/g obowiązujących procedur - nie mogłam wtedy
    zawiadomić, co się dzieje podczas wyborów. Skutkiem tego oszuści mogli
    dalej bezkarnie oszukiwać.
    Obawiam się, że i tym razem cała procedura oszustwa powtórzy się od
    początku.
    Mężowie zaufania mają w ustawie zapis, że nie mogą zakłócać pracy
    komisji wyborczej i nie mogą przeszkadzać w pracy komisji wyborczej.
    Ten zapis krępuje wszelkie działania osób będących mężami zaufania,
    którzy muszą być "na dystans" - bo inaczej kierownik komisji wyborczej
    może ich wyrzucić z sali wyborczej.
    Jedynie malowanie np. niezmywalnego znaczka na ręce wyborców mogłoby
    w znacznym stopniu wyeliminować nadużycia wyborcze.
    H. W.
    boukun