  • Data: 2009-03-15 00:50:43
    Temat: Re: intercyza - dlaczego toto jest umowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    fresh wrote:

    > jest dokladnie na odwrot - przed slubem trzeba negocjowac z druga
    > strona, ze moje jest moje. Jesli druga strona nie chce sie umowic
    > i uwaza, ze moje jest nasze...

    to najlepiej nie brać ślubu jak się na samym poczatku nie zgadzacie.

    > czyli jestes zmuszany do wspolnosci majatkowej ...

    do ślubu nikt cię zmusza.

    > to jest dobre dla osob,
    > ktore maja porownywalny stan posiadania ... co jednak w sytuacji gdy jedna
    > wypracowala wiele a druga nic ...

    to się podpisuje intercyzę, albo sie nie bierze ślubu jak druga strona
    intercyzy podpisać nie chce.

    > co jednak w sytuacji gdy jedna osoba
    > dziedziczy wielopokoleniowy dorobek rodziny a druga nie ...

    spadki i stan posiadania przed ślubem nie wchodzą do majątku wspólnego.

    > teoretycznie
    > mozna
    > sie dogadywac o intercyze tylko pytanie dlaczego takich oczywistych
    > dyspozycji
    > przed slubem nie mozna dokonywac samemu ... :)

    przed ślubem można dokonywać samemu, decyzję o ślubie tez się podejmuje
    samemu.