    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Thu, 24 Oct 2024 13:56:52 +0200
    <I8YPO.113484$CStb.86689@fx12.ams1> <veq3l7$8hn$10@news.chmurka.net>
    <3W0QO.61217$L1ba.49805@fx14.ams1> <veravu$mkl$2@news.chmurka.net>
    <LlhQO.8840$ALMc.1717@fx01.ams1> <vesnr2$e9u$2@news.chmurka.net>
    <N4mQO.61221$L1ba.58935@fx14.ams1> <vevi07$ev1$3@news.chmurka.net>
    <vevlr3$gdf$3@news.chmurka.net>
    <odhslrtd22n9$.pldql7vqui5u.dlg@40tude.net>
    <vf8ve3$s9b$2@news.chmurka.net>
    <5...@4...net>
    <vfb75q$vct$1@news.chmurka.net>
    <l335m72pwcen$.djmrw9ahssu6.dlg@40tude.net>
    <vfbudj$vct$4@news.chmurka.net>

    On Thu, 24 Oct 2024 00:47:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > On był od dawna poważny, ale dopiero później zaczęto o tym mówić.

    hm, skoro wczesniej nie mówiono, to może nie był taki poważny.

    Fakt, że tam się zaczeły jakieś powstania i wojenki - my tu o
    niechcianych imigrantach, a im może pociski na głowy lecą.

    > Ja bym ich ładował na okręty desantowe i odstawiał na plażę po drugiej
    > stronie - ale wiem, ze to niehumanitarne :-)

    Jest to jakas koncepcja, ale:
    -nie będzie konfliktu z tamtym państwem?

    -nie zechcą wyjsc po rampie, i co - pradem ich, pałką, strzelać, czy
    wodą z hydrantu?

    > Nie. Nie wierz, ze oni na pontonach przez Morze Śródziemne płynęli. Były

    Ja tam pamietam jakies wycieczki "pontonem po Bałtyku".

    > statki, które ich podrzucały7 po brzeg i stamtąd desant na pontonach.

    Nic to nie zmienia - zawrócisz, to popłynie kilometr w bok i tam
    zejdzie na plażę.

    > Już pisałem, że prawo do azylu nie może się wiązać z naruszeniem prawa
    > na samym początku, czyli nielegalnym przekroczeniem granicy. Taka jest
    > różnica pomiędzy Białorusią, a Ukrainą. na Ukrainie jest wojna i mamy
    > uchodźców. Na Białorusi nie ma wojny i mają korzystać z przejść
    > granicznych.

    Jak pisałem - wydaje mi się, że tak nie ma.
    Albo jest od niedawna.

    https://www.europarl.europa.eu/about-parliament/pl/d
    emocracy-and-human-rights/fundamental-rights-in-the-
    eu/guaranteeing-the-right-to-asylum

    Artykuł 19 zakazuje wydaleń zbiorowych i chroni każdą osobę przed
    usunięciem, wydaleniem lub wydaniem w drodze ekstradycji do państwa, w
    którym istnieje poważne ryzyko, iż może być ona poddana karze śmierci,
    torturom lub innemu nieludzkiemu lub poniżającemu traktowaniu albo
    karaniu.

    nic tu nie piszą o legalności ... ale ... na Białorus wydalić w
    zasadzie możemy, chyba ze ich tam Łukaszenko bić będzie.
    Tylko ze Białoruś ich nie wpusci, jak bedziemy formalnie wydalać.

    > Oni wiedzieli, że uchodźcy nie płynął tu do pracy.

    Głowy nie dam, ale jak z prawem do zasiłku? Zagwarantowane?

    J.