    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: idzie nowe
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 31 Aug 2022 16:19:29 +0200

    On Wed, 31 Aug 2022 13:32:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo dawniej ludzie byli ofiarni, gdyż PRL uciskał Kościół Katolicki. A
    > teraz już nie są.

    A moze dawniej byli ofiarni, bo PRL ich uciskał?

    A KK to, w zaleznosci od okresu, moze nawet mniej ...

    > Internet, to po prostu wiedza. Żaden wynalazek szatana moim zdaniem.
    > Natomiast wiedza jest dla mądrych ludzi.

    Dawniej biskup mogl przeniesc ksiedza do innej parafi, i bylo po
    sprawie. A dzis wierni zaraz beda wiedziec skad go przeniosl,
    co tam zrobil, co o nim sądzą byłe owieczki :-)

    > Uważam, ze odszkodowania są niewielkim problemem. Większym przykładowo
    > to, że ludzie nie chcą już finansować budowy nowych kościołów.
    > Przynajmniej u mnie jest taka tendencja.

    Od tego KK jeszcze nie zbankrutuje, bo zachowa stan posiadania.
    A od wielomilionowego odszkodowania moze.

    Natomiast dalsza przyszlosc moze byc niewesoła, jak owieczki przestaną
    dac sie strzyc.
    Nie beda chodzic do kosciola, bo za daleko, nie beda chodzic na
    religie, bo ksiadz glupoty gada.
    Na szczescie KK teraz sie raczej upycha nowe domy, parafia jakas jest,
    kosciolek jest, za maly ... ale jak ksiadz powie, ile to na glowe
    wychodzi, to wiekszy nie bedzie :-)

    A tu jeszcze nowych księzy brak ...

    J.