  • Data: 2005-11-07 19:15:29
    Temat: Re: idą zmiany ?
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07.11.2005 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Natomiast pomył polegający na tym, że przedsiębiorca będzie miał
    > szansę nasłać komornika na niesolidnego dłużnika na podstawie umowy i
    > wystawionej faktury, a w sądzie to ów dłużnik będzie musiał dowieść,
    > że brakuje podstaw do zapłaty jest moim zdaniem nieco nonsensowny.

    Ależ jak najbardziej sensowny. Ile pieniędzy mógłbym odzyskać, gdyby to było
    dawniej...

    > Z tym, ze podejrzewam, ze autor artykułu to uprościł. Bo gdyby to
    > miało wprost w ten sposób funkcjonować, to podpisawszy z kimś umowę
    > na dostawę od razu bym wystawiał fakturę i słał komornika. Niech
    > udowodni, że mu nie dostarczyłem :-)

    Przecież to proste: najzwyczajniej w świecie oświadcza, że nie dostarczyłeś
    żadnych dóbr materialnych - i piłka jest po Twojej stronie. A czy masz
    jakikolwiek jego podpis na jakimkolwiek dokumencie odbioru?

    A jeśli chodzi o usługi: podstawą do odmowy mogłyby być np. reklamacje
    (kopie listów czy faksów) dotyczące jakości usług.
    --
    pozdrowienia

    Z.