  • Data: 2005-11-07 18:10:32
    Temat: Re: idą zmiany ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dko0fq$f3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30028
    75.html
    > Co myślicie o tych pomysłach reformy sądownictwa ?
    > Pzdr.

    Praca na dwie zmiany moim zdaniem ma średni sens, bo z tego co się
    orientuję nie ilość sal sądowych jest wąskim gardłem polskiego
    sądownictwa, a ilość sędziów. Od dwuzmianowości sędziów nie
    przybędzie, toteż akurat w tym wypadku nie bardzo widzę w jaki sposób
    miało by to uzdrowić sytuację.

    Natomiast pomył polegający na tym, że przedsiębiorca będzie miał
    szansę nasłać komornika na niesolidnego dłużnika na podstawie umowy i
    wystawionej faktury, a w sądzie to ów dłużnik będzie musiał dowieść,
    że brakuje podstaw do zapłaty jest moim zdaniem nieco nonsensowny. Z
    tym, ze podejrzewam, ze autor artykułu to uprościł. Bo gdyby to miało
    wprost w ten sposób funkcjonować, to podpisawszy z kimś umowę na
    dostawę od razu bym wystawiał fakturę i słał komornika. Niech
    udowodni, że mu nie dostarczyłem :-)