  • Data: 2005-10-29 10:38:06
    Temat: Re: hasła a pracodawca
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <djvi46$9vo$1@nemesis.news.tpi.pl>, blad wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"
    >
    > administrator jest uzytkownikiem kazdego komputera w firmie jako
    > administrator
    > - ze swoim hasłem. Czyli zarzadzac moze.
    > Jak bedzie potrzeba do uzytkownik moze "poprosic o pomoc" i

    Blad, patrzysz na to z punktu widzenia użytkownika, a zobacz taki
    przykład: Jest serwer firmy na którym jest np. trzymana poczta wszystkich
    użytkowników, coś się dupło trzeba wymienić dysk, wszystko jest odtwarzane
    z backupu a to oznacza czytanie i zapisywanie plików z pocztą. Normalnie
    prawo do odczytu/zapisu plików użytkownika w tym poczty ma sam użytkownik
    i admin. Jak Ty sobie wyobrażasz kosultowanie się z każdym indywidualnym
    użytkownikiem aby odtworzyć jego plik? A jak bedzie tego 100+ osób? A jak
    niektórzy będą na wakacjach? A co jeśli 3 popadnie w śpiączke a na ich
    adres będzie szła korespondencja firmy? To tylko ilustracja problemu
    (słowem nie dopraszam się o techniczne rozwiązania :)

    > I co przeszkadza w zarzadzaniu administratorom nieznajomosc hasel
    > uzytkownikow? Nic - mogą i tak wszystko, a uzytkownik dziala "na swoje
    > konto" wiedząc, że nikt się pod niego nie bedzie podszywał

    To wygląda tak prosto.

    > w imie czego narazac pracodawce na takie skutki (naruszenie
    > prywatnosci) :-)
    > Pracodawca powinien sam zrozumiec ze mu taka wiedza do niczego nie
    > jest potrzebna a moze zaszkodzic

    Pracodawca powinien wykazać się zdrowym rozsądkiem i zostawić
    administrowanie administratorom. Do normalnej pracy firmy cudze hasła nie
    są mu MZ potrzebne. Do normalnej pracy administratora, wchodzenie w
    uprawnienia każdego z użytkowników potrzebne zwykle jest.

    --
    Marcin