  • Data: 2005-10-29 10:13:40
    Temat: Re: hasła a pracodawca
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski"
    > Tzn może mówimy chyba o troszkę różnych rzeczach - ja o potrzebie
    > uprawnień do efektywnego zarządzania np. ww siecią i na razie o tym
    > :) Co
    > powinno być tu obecne to system nadzoru osoby która ma
    > administratorskie
    > uprawnienia i to się zapewne da zrobić (tak aby wiedzieć co ten
    > admin
    > sobie poczyna i aby on nie mógł tej wiedzy zafałszować). Sam
    > administrator
    > najczęściej musi mieć możliwość nie tyle znania haseł co
> [...]

    administrator jest uzytkownikiem kazdego komputera w firmie jako
    administrator
    - ze swoim hasłem. Czyli zarzadzac moze.
    Jak bedzie potrzeba do uzytkownik moze "poprosic o pomoc" i
    administrator zdalnie zostanie tym samym uprawniony do wejscia na jego
    komupter, w srodowisko uzytkownika.
    W razie nieobecnosci uzytkownika administrator moze zniec jego haslo,
    wstawic w to miejsce swoje i zameldowac sie na jego stacji jako
    uzytkownik majac dostep do wszystkich plikow uzytkownika.

    I co przeszkadza w zarzadzaniu administratorom nieznajomosc hasel
    uzytkownikow? Nic - mogą i tak wszystko, a uzytkownik dziala "na swoje
    konto" wiedząc, że nikt się pod niego nie bedzie podszywał

    > Jedyne MZ skutki jakie to potencjalnie rodzi to większe
    > trudności w przypisaniu ewentualnej odpowiedzialności danej osobie
    > lub
    > narażenie się na odpowiedzialność pracodawcy gdy będzie się
    > podszywał pod > pracownika.

    w imie czego narazac pracodawce na takie skutki (naruszenie
    prywatnosci) :-)
    Pracodawca powinien sam zrozumiec ze mu taka wiedza do niczego nie
    jest potrzebna a moze zaszkodzic
    *** blad ***