    From: "Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: hackerzy
    Date: Fri, 28 Jun 2002 23:28:27 +0200

    > Ciekawostka nr 1:

    czy to w ogole jest karalne ? Czy amerykanskie
    > komputery sa pod ochrona polskiego prawa ? Czy w razie wykrycia
    > sprawcow bylaby mozliwa ekstradycja ? A jakby sprawcy wyjechali np
    > do Niemiec ?

    Przestepstwo moze byc popelnione w kilku miejscach naraz, m.in w tym w
    ktorym
    sprawca dzialal (Poznan) a takze w tym w ktorym skutek przestepstwa
    stanowiacy jego
    znamie nastapil (USA) (art.6 par.2). W tym wypadku mozna ich scigac bez
    problemu.
    Mozna by ich bylo spokojnie scigac takze w wypadku gdyby dzialali tylko w
    USA, bo
    tu (w Polsce) i tam to zachowanie jest przestepstwem.

    Ekstradycja nie wchodzi w rachube, bo obywatela RP wydac nie mozna
    (patrz konstytucja - art. 55).

    Gdyby wyjechali to Niemcy mogliby ich wydac nam, a w wyjatkowych
    przypadkach skazac sami.

    Najlepsze jest, ze jak zwykle policja przesluchala przyszlych PEWNYCH
    podejrzanych/oskarzonych
    narazie w charakterze swiadkow. Jacy z nich swiadkowie? Wg mnie
    niedopuszczalne jest aby
    w ten sposob odmawiac przyslugujacego im prawa odmowy skladania wyjasnien.

    Konrad G.