  • Data: 2004-11-08 18:38:35
    Temat: Re: gwarancja na okna
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:
    > Eee, ale dlaczego? Co prawda jawnie nie napisano, że kupujący był
    > konsumentem, ale skoro zamówił z montażem? A jeśli dlatego że była usługa,
    > to przecież chyba da się to oddzielić?

    Właśnie trzeba by interpretować... Ale moim zdaniem jest to umowa o
    dzieło dotycząca naprawy nieruchomości (wymiana jej częsci składowej
    jaką są okna), a okna są tylko materiałem dostarczanym przez
    przyjmującego zamówienie. Choć rzeczywiście można by to rozbić na
    sprzedaż (ustawa) i dzieło (montaż), szczególnie jeśli mamy np.
    oddzielne faktury. Ale to juz kwestia ustaleń dowodowych w konkretnej
    sprawie (jakie były umowy).
    Zresztą o ile nie minął rok i zgłoszono usterkę w ciągu miesiąca, to nie
    ma to większego znaczenia, bo uprawnienia w zasadzie te same.

    KG