eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancjaRe: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 30 Jan 2013 20:01:24 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: gwarancja
    In-Reply-To: <510928fa$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1301301939170.4064@quad>
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <5103f1f8$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke0rpj$87t$1@news.task.gda.pl>
    <5104110e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1a36$g39$2@news.task.gda.pl>
    <51043e93$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1f60$tpu$1@news.task.gda.pl>
    <5104f7b3$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke35b9$1s6$4@news.task.gda.pl>
    <51052cb2$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301281706140.2512@quad>
    <510820c6$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301300029191.3716@quad>
    <510928fa$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 94
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1359572508 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1302 83.15.167.123:64404
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714569
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 30 Jan 2013, news wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    >>> Co znaczy gwarancja opisuje KC,
    >> Ale nie w przypadku sprzedaży konsumenckiej.
    >> Wtedy to znaczy co innego, bo artykuł o gwarancji
    >> wg KC jest w całości uchylony przepisem "konsumenckim".
    >
    > Więc co oznacza "gwrancja" w sprzedaży konsumenckiej i jaka ustawa ją
    > definiuje?

    Bardzo Cię proszę... najpierw odwołujesz się do ustawy podając
    jej skrótową nazwę (dobrze pamiętam, że to Ty, czy mnie pamięć
    zawodzi i będę musiał odszczekać?) a potem twierdzisz ze nie
    znasz jej treści?
    Co to ma być, trolling?
    Ale dobra:
    "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...",
    nieaktualizowana wersja leży np. tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.ph
    p?page=47

    Art.13 przeczytasz czy mam cytować?

    I coś jeszcze - BARDZO proszę potencjalnych flejmowiczów
    o przeczytanie art.4 ww. aktu prawnego.
    Ze sprawdzeniem, co jest pod zapodanymi tam numerkami artykułów KC.
    Bo powoływanie się na to, że "przecież w KC są takie i takie
    warunki gwarancji" jest (w przypadku sprzedaży konsumenckiej)
    lekko męczące :|

    >> I to drugie to prawda. W szczególności o tyle, że warunki
    >> gwarancji konsumenckiej wynikają np. z reklamy.
    >
    > Nieprawda, wynikają z reklamy i dokumentu gwarancyjnego,

    Przepraszam, do skrótu "np." też mam podawać linka?
    :>
    Cóż, mus to mus:
    http://www.slownikskrotow.pl/post/view/136nFGh0uFMme
    .html

    > skoro w reklamie
    > warunków nie ma to są w dokumencie gwarancyjnym który sprzedawca ma wydać
    > kupującemu wraz z towarem:)

    No oczywiście - ale przecież temu nie zaprzeczałeś, więc
    nie było o czym dyskutować :), za to raczyłeś się przyczepić
    innej wersji, więc dla porządku się zgodziłem.
    I rzecz jasna "ma wydać" oznacza tyle i tylko tyle, że
    ma wydać jeśli CHCE udzielić gwarancji.
    Wcale nie oznacza to prawniczego "powinien".

    > Więc skoro w reklamie brak warunków a dokument gwarancyjny nie jest
    > kupującemu przed sprzedażą okazywany to jak to nazwiesz inaczej jak nie
    > oszustwem?

    Brakiem gwarancji. Przecież już ktoś pisał (chyba Liwiusz).

    Sprzedawca naprawdę NIE MA obowiązku wydawania kupującemu
    ani gwarancji własnej, ani gwarancji producenta.
    Może ale nie musi.
    Tylko i wyłącznie zaprezentowanie PUBLICZNEJ informacji
    o warunkach gwarancji implikuje "gwarancję z automatu",
    w każdym innym przypadku powstaje ona dopiero w momencie
    otrzymania treści!

    Przyjrzyj się temu w taki sposób: nic nie stoi na
    przeszkodzie, aby gwarancja była odpłatna. Samo otrzymanie
    gwarancji, nie dopełnienie jej warunków.

    Natomiast prawdą jest, że klient ma prawo do "zapoznania
    się z przedmiotem zakupu", czy to na miejscu w sklepie czy to
    w 10-dniowym okresie zakupu na odległość, i WTEDY rzecz jasna
    ma pełne prawo powiedzieć, że gwarancja mu się nie podoba.
    I nie kupić.
    A jak "na odległość" to oddać.

    I rzecz jasna klient MA prawo o tę gwarancję spytać i od
    udzielonej odpowiedzi uzależnić decyzję zakupu PRZED
    obejrzeniem towaru, na zasadzie "jak mi treści gwarancji
    nie dacie to nie kupię".
    Ale w przypadku gwarancji *konsumenckiej* nie jest tak,
    że prawo do gwarancji powstaje z defaultu.
    Musi istnieć "oświadczenie gwaranta" i kropka, a skoro klient
    go nie dostał, to znaczy że NIE ISTNIAŁO.

    >> Pisałem że gwarancja wg ustawy konsumenckiej jest INNA niż ta z KC!
    >
    > O jakiej ustawie wiec piszesz?

    Tej na którą AFAIR byłeś już łaskaw się powołać.
    Sądziłem, że ją czytałeś :P
    Link wyżej.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1