  • Data: 2006-08-27 12:28:30
    Temat: Re: grunty rolne/pastwiska - Agencja Nier. Roln.
    Od: "Marcin Danilczuk" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    > ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego jako użytek rolny określa m. in.
    > pastwisko trwałe - bez nie trwałego - więc jest różnica między trwałem i
    nie
    > trwałym.

    Ustawa w ogóle nie wprowadza takiego pojecia jak pastwisko nietrwałe.
    To co napisałem odnosiło sie do najnowszych zasad przyznawania dopłat
    unijnych, tutaj różnica między pastwiskiem trwałym i "nietrwałym" jest
    bardzo istotna: łąka raz zgłoszona do ewidencji jako pastwisko nie może już
    zostać zaorana, jeśli więc ktos chce uzytkować łąkę jako pastwisko a potem
    zaorać, to musi to być "pastwisko nietrwałe" i nie można na nie dostać
    dopłat. Tyle że prawidłowo uzywa sie określeń "łąka trwała" i "łąka
    nietrwała" a coś takiego jak pastwisko nietrwałe nie istnieje - uzyłem
    niezręcznego skrótu myślowego. W każdym razie każdy z tych typów gruntów z
    pewnością jest użytkiem rolnym.