  • Data: 2012-11-27 16:14:20
    Temat: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PlaMa" napisał:
    > żebyś sobie arbuza i ananasa wtrynił w zimę! Taki przykład.

    Widzę u ciebie absurdalne komusze poglądy, ładowano w ich realizację
    kosmiczne pieniędzy i nadal arbuzy w zimę nie rosą i nikomu to nie
    potrzebne.

    > Nie przeczę, że odporność na herbicydy jest najgłośniejszym
    > przykładem GMO, ze względu na medialność oraz kontrowersje,
    > które wywołują. Pewnie też najbardziej dochodowym na tą chwilę.
    > Jednak ograniczanie GMO tylko do tego to uproszczenie
    > ocierające się o głupotę lub złośliwość.

    Głupotą jest opowiadanie o innych aspektach GMO kiedy faktycznie ogranicza
    się tylko do tych o których piszę!

    > Myślisz, że jak tworzy się rośliny odporne na ROUNDUP?
    > Mutuje się na ogródkach przy Fukushimie rośliny na
    > chybił-trafił a nóż powstaną odporne na herbicydy?

    Dokładnie tak to się robi! Wiedz że Monsanto na początku wcale nie zajmowała
    się GMO, wcześniej była to korporacja chemiczna produkująca trucizny i jej
    produktem była trucizna idealna RANDUP. Herbicyd totalny, niszczący
    dosłownie wszystko! Dopiero potem mając idealną truciznę wymyślili sobie
    produkcję organizmów na niego odpornych. A ich produkcja wygląda dosłownie
    tak że produkuje się masowo przypadkowe mutanty przez napromieniowywanie i
    te co przeżyją rozmnaża sie metodami genetycznymi.

    > Tworzymy więc rośliny, które przeżyją opryski tym związkiem
    > poprzez wzmocnienie ekspresji enzymu przez wprowadzenie
    > genów tworzących wersję enzymu odporną na glifosat lub w
    > końcu wprowadzanie do roślin enzymów, które glifosat rozłożą.

    To teraz pomyśl czy człowiek zjadający to GMO posiada geny odporności na tą
    trutkę?

    > Osobiście nie czuję się na siłach oceniać w jaki sposób
    > Monsanto przygotował te geny:

    Wystarczy trochę wyobraźni! Monsanto i podobne korporację posiadają tajne
    podziemnie laboratoria jak z filmu "RezidentEvil", takm realizują sobie
    tylko znane plany i projekty, tam stworzyli GMO i dokładnie je przebadali,
    dobrze wiedzą ze to nie daje większych plonów i nie jest zdrowe, ale oni
    takie mieli założenia i im się udało. Żadne państwo nie ma takich pieniędzy
    żeby Przebadać GMO więc nikomu się to nie uda. Ale z prostych eksperymentów
    widać ze GMO powoduje bezpłodność, szczury nim karmione umierają na
    nowotwory i guzy wielkości pięści. Myślisz ze ten wysyp bezpłodności i
    nowotworów to jakiś przypadek?

    > Tak więc GMO nie jest tu problemem (nawet nie wiem czy szlak
    > kwasu szikimowego jest powszechny w komórkach zwierzęcych)
    > tylko opryski są problemem.

    Tłumaczyłem ci to, ale ty nadal nie rozumiesz że GMO bez tych oprysków nie
    istnieje!
    Jeśli GMO nie opryskasz i nie nawozisz to zeżrą je choroby i szkodniki a
    plony będą żadne!
    Więc w tych roślinach są te trujące opryski i nawozy!

    > Osobiście uważam, że żywność GMO powinna być oznaczana, tak by ludzie jak
    > ty mogli mieć ułudę, że rozsądnie się żywią,
    > chociaż ja bym raczej skupił się na wymuszeniu by żywność
    > roślinna była oznaczana czy i czym byłą opryskiwana.

    Ale nie są! zresztą co z tego ze były by oznakowane jeśli w sklepie miałbyś
    tylko GMO?
    Z GMO nie masz wyboru, nad tym nie ma żadnej kontroli i nie ma możliwości
    kontroli, występuje biologiczne skażanie roślin niemodyfikowanych!

    > Wydaję mi się jednak, że w przypadku ROUNDUP i GMO z nim
    > związanych, ryzyko ograniczyłoby się do powstania chwastów odpornych na
    > opryski.

    Skoro będą chwasty i szkodniki odporne na RANDUP to gdzie twoje plony i
    gdzie twoje zyski?
    Poza uodpornieniem występuje skażenie biologiczne roślin niemodyfikowanych.

    > Każdego dnia koncerny produkują lepsze, większe, silniejsze,
    > dające większe plony, wytrzymalsze itp. itd. odmiany roślin
    > często przy zastosowaniu metod inżynierii genetycznej i biotechnologii.
    > Wcale nie związane z odpornością na herbicydy. Po prostu przyjmij
    > to do wiadomości.

    To pokaz mi gnie one są? Dlaczego nie ma ich na polach?

    > Hasło reklamowe "Zrobiliśmy coś, ale nie wiemy co robi,
    > kupujcie!" No ja bym się rzucił po taki produkt.

    Dlatego opowiadają bajki o yntelygentnej inżynierii genetycznej, nie
    szkodliwosci, niskich cenach i wysokich plonach i ludzie kupują!

    > Selekcjonuje się specyficzne startery by wyodrębniły konkretny
    > fragment genomu, który potem się sprawdza pod względem
    > produktu jaki daje.

    Co z tego że wyodrębnisz jeden gen skoro jeden gen wcale nie odpowiada za
    jedna cechę, oraz ten sam gen umieszczony w różnych miejscach DNA wykazuje
    inne cechy.
    To co mówisz to wygląda jakby dać małpie pilnik i ona w ciągu całego swojego
    życia odkryła by że on błyszczy.

    > Źródła (przy czym nie przeczę)

    Napij sie tego to się przekonasz! Obejrzyj pola spryskane RANDUPEM, są
    wypalone do gołej ziemi, nic tam nie rośnie. Widziałeś kiedyś plantacje
    kukurydzy GMO? Wielkie kilkumetrowe rośliny a między nimi pustynia!
    Czyściutki piasek i ani śladu roślinki, chwastu, mchu czy robaczka!

    > Gdzie widziałeś?

    W akademickich ośrodkach od genetyki, chwalą się takimi bzdurami!

    > to jest GMO uzyskane technikami używanymi znanymi przed
    > wykuciem pierwszego. miecza. Krzyżowanie między rodzajowe
    > (czy rodzinne - cholerna. systematyka), selekcja, chowy wsobne
    > itd. itp. - słowem roślina stworzona przez człowieka, nie
    > występująca naturalnie, podobnie w sumie jak krowy i kurczaki
    > (człowiek stworzył te gatunki).

    Uprawisz propagandę i demagogię! Krzyżowanie nie jest żadna sztuczną
    modyfikacją genetyczną i nie człowiek krzyżują ale rośliny robią to same. To
    tak jakbyś zaprowadził klacz do ogiera i twierdził że to ty ją zapłodniłeś!

    > Ślicznie, ale jak od tego białka wyrosną ogony twoim wnukom?

    Jak na razie wyrastają dziury w mózgu krowom i ich cielakom, oraz osobom
    jedzącym ich mięso.

    > pewnie, że tak, np. pepsynogen Uogólniając przyjmuje białka,
    > które rozkłada na aminokwasy z których robi własne białka.

    To weź wsadź do żołądka nie białka i niech ci ten pepsynogen wyprodukuje!
    Próbowałeś kiedyś żywić się trawą, albo ziemią?
    Białka GMO składają się z innych aminokwasów niż nieGMO, czy żołądek rozbija
    te aminokwasy i buduje odpowiednie?

    > sraczka to jeszcze nie śmierć :)

    W zyciu nie widziałem człowieka co by nie wykitował od żarcia trawy, jeśli
    ty to potrafisz to zgłoś się do księgi ginesa, oraz do naszego plemiela że
    znalazłeś rozwiązanie kryzysu, nie trzeba sadzić GMO bo ludzkość można
    wyżywić trawą!

    > GMO to w 99% normalna roślina.

    Bezczelne Kłamstwo!

    > no k***a JAK ja się pytam?!

    Ty spec od GMO tego nie wiesz?
    Nie wiesz jak się produkuje te zmutowane kurczaki sprzedawane w każdym super
    i hipermarkecie?
    Zapładnia się normalne kury kogutem mutantem. Kury niosą jajka i rosną z
    nich bezpłodne mutanty, które nie dają potomstwa, ale są w stanie zapłodnić
    normalna kurę, tylko że 99% z nich nie jest w stanie dożyć wieku rozrodczego
    bo umiera od mutacji.

    > No to wymrze całe GMO i będziesz miał spokój... sama radość.

    Z całym GMO wymrze też nieGMO, bo GMO krzyżuje się z niemodyfikowanymi,
    teraz rozumiesz problem?

    > Mam do ciebie pytanie kontrolne? Rozumiem, że w swoim
    > bojkocie i nienawiści do GMO jest bardzo konsekwentny?
    > Piwka nie pijesz (zmodyfikowane drożdże), kiełbaski nie
    > jesz (ulepszone pleśnie) antybiotyków nie stosujesz
    > (specjalnie przygotowane grzyby i bakterie)?

    Ale ja nie mam żadnego wyboru! Ja nie potrafię przebadać tego co jem, na
    dodatek nikt mnie o tym nie informuje. Mówiłem ci że to jest robione w
    tajemnicy, po kryjomu, siłą i pod przymusem. Wprowadzili ustawę bez twojej
    wiedzy i zgody i będziesz MUSIAŁ.