  • Data: 2012-11-27 09:30:06
    Temat: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Lis, 02:22, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Nie ma potrzeby. Zarówno w europie jak i w obu amerykach mamy
    > nadprodukcję żywności.

    > Produkty z GMO nie są potrzebne ludziom, są przydatne firmom do
    > zwiększenia zysków.

    O!, dokladnie, nawet jesli uda sie zwiekszyc produkcje/obnizyc koszty
    to dla klienta nie bedzie to mialo zadnego znaczenia - zwlaszcza w UE
    gdzie placi sie za nieuprawianie ziemi ;), jakosc prod. rolnych
    najprawdopodobniej spadnie (chemia)

    > Nie twierdzę też że produkty z GMO są szkodliwe, twierdzę że mogą być
    > i jeśli ta szkodliwość wyjdzie po latach może być za późno na cofnięcie
    > tego.

    Ja bym jescze dolozym mozliwosc uodpornienia sie chwastow na srodki
    ochrony roslin, co w przyszlosci moze utudnic/uniemozliwic uprawe
    tradycyjnych roslin (dla zwolennikow teorii spiskowych "ktos" moze
    pomoc w rozprzestrzenianiu sie takich chwastow ;) )

    Dla mnie pchanie sie w takie technologie to nie XXIw, tylko
    traktowanie nas jak kroliki doswiadczalne w panstwach trzeciego
    swiata...

    WS

    PS. podobnie z gazem z lupkow - nigdzie nam sie nie spieszy, gaz
    drozeje, byc moze powstana lepsze (tansze, bardziej ekologiczne,
    dajace wiekszy uzysk ze zloza)
    Wg mnie w takich sprawach lepeij poczekac obserwujac co robia inni -
    lepiej wybrac jedna technologie z kilku przetestowanych niz zmieniac,
    podobnie nasiona GMO mozna kupic byle kiedy i zasiac...