    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gdzie zgłosić oszusta
    Date: Thu, 22 Jul 2010 08:57:11 +0200

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał

    > To po grzyba zawiera się umowy, jeśli można się z nich nie
    > wywiązywać bez żadnych konsekwencji?

    Konsekwencje mogą być, ale nie karne.

    > A "jakie" wobec tego jest?
    > Normalne i zgodne z prawem na pewno nie.

    Nie wszystko co nienormalne czy niezgodne z prawem jest karalne.

    > Chodziło mi zasadniczo tylko o to, by ktoś (policja) skutecznie go
    > odnalazł.

    Akurat to jest możliwe.
    Składasz w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa (oszustwa, przywłaszczenia czy co tam przypasuje) na
    twoją szkodę. Zostaniesz przesłuchany i jeśli to co napisałeś i
    zeznałeś ma sens to nastepnym krokiem będzie przesłuchanie
    podejrzewanego. W tym celu policja musi go odnaleźć. Ty masz prawo
    wglądu w akta i tak dowiesz się gdzie dłużnik przebywa i uruchamiasz
    windykację. A postępowanie karne toczy sie dalej albo nie, ale to, jak
    rozumiem, nie ma dla ciebie zasadniczego znaczenia. Ale uwaga, jeśli
    doniesienie lub twoje zeznania będą do niczego to otrzymasz odmowę
    wszczęcia i dalszego ciągu może nie być. Dlatego jednak skorzystaj z
    pomocy fachowca.