  • Data: 2008-12-21 11:27:56
    Temat: Re: fotoradar - przepisy regulujące
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Hm... to że 100% fotoradarów *jest* poprzedzanych, nie wnosi
    > nic do odpowiedzi na pytanie "czy w świetle prawa powinien".
    > A to zaczyna być ciekawe - jaka jest podstawa prawna?

    Tak, masz rację - to ciekawe. :)
    Wypadałoby poszukać jakiegoś przepisu, który przymusza kierowcę
    do przestrzegania przepisów o ruchu drogowym. ;)
    Np. na jakiej podstawie policjant może stać z "suszarką" na ulicy,
    i czy przed policjantem nie powinien stać znak ostrzegawczy
    "Uwaga! Policjant z suszarką!"? :)
    A najlepiej byłoby, gdyby policjanci mogli kontrolować
    przekraczanie prędkości tylko w niedzielę od 19 do 20,
    a zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu między 9 a 10.
    To byłoby ludzkie podejście do kierowców, a nie "totalka". ;)
    No, ale totalitaryzm, to będzie, gdy każdy samochód
    będzie miał niewyłączalny GPS z rejestratorem i drukarką mandatów
    prezentującą na papierze za co ściągnięto Ci pieniądze z konta. ;)
    I zapewne wówczas będą nieco inne pytania:
    "Czy w instrukcji obsługi pojazdu nie powinno być ostrzeżenia,
    że w samochodem może kierować tylko człowiek posiadający Prawo Jazdy?"
    Jak widać po pytaniu wątkotwórcy - teraz jeździć można i bez PJ. ;)

    --
    Pozdrawia Marek