    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie radiowozów.
    Date: Sat, 6 Sep 2003 13:01:05 +0200

    news:bjatta$blg$2@inews.gazeta.pl...
    > Na przykład podpisując to zdjęcie: Łapówkarze.
    Tak, racja. Ale gdyby opublikował to zdjęcie np. na swojej stronie i
    podpisał "to ja na tle radiowozu policjantów z KP Śródmieście w..." , chyba
    nie popełniłby czynu zabronionego.

    Ciekawym problem wydaje się być fotografowanie radiowozów nieoznakowanych.
    Akurat dokładnie nie wiem, czy numery są niejawne w myśl ustawy, ale znam
    przypadek policjanta, który w garażach spisywał numery aut operacyjnych i
    sprzedawał to przestępcom, został skazany (nie wiem z jakiego art). Znam też
    inny przypadek, kiedy włodarze małego miasta kupili radiowóz nieoznakowany
    swym stróżom prawa, lokalne gazety opublikowały zdjęcia, oczywiście z
    numerami włącznie.
    Mam nadzieję, że kryminaliści gazet nie czytają ;)

    Wobec tego jak wygląda sprawa fotografowania policyjnych aut posiadających
    numery rejestracyjne, o których baza danych (spis) może być niejawna lub za
    których ujawnienie policjant został ukarany? Z drugiej strony przecież,
    skoro to są nieoznakowane samochody, to skąd mam wiedzieć, że nie mógłbym
    ich fotografować, jeśli mogę sobie robić zdjęcia np. malucha sąsiada???

    P.S. Mógłbyś odpowiedzieć na "prehistoryczny" post:
    "Dane osobowe - Straż..." z 22 sierpnia.