  • Data: 2003-09-06 18:01:30
    Temat: Re: fotografowanie radiowozów.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Tak, racja. Ale gdyby opublikował to zdjęcie np. na swojej stronie i
    | podpisał "to ja na tle radiowozu policjantów z KP Śródmieście w..." ,
    chyba
    | nie popełniłby czynu zabronionego.

    Oczywiście, że nie. Nie popełnisz również, jesli na zdjęciu bezie tylko
    radiowóz nawet z załogą i podpiszesz "patrol ruchu drogowego spotany przeze
    mnie w dniu ... o godzinie ... w miejscowości ...".

    | Ciekawym problem wydaje się być fotografowanie radiowozów nieoznakowanych.
    | Akurat dokładnie nie wiem, czy numery są niejawne w myśl ustawy, ale znam
    | przypadek policjanta, który w garażach spisywał numery aut operacyjnych i
    | sprzedawał to przestępcom, został skazany (nie wiem z jakiego art).

    Dane pozwalające na identyfikację niektórych nieoznakowanych pojazdów
    policji są niejawne.

    | Znam też
    | inny przypadek, kiedy włodarze małego miasta kupili radiowóz nieoznakowany
    | swym stróżom prawa, lokalne gazety opublikowały zdjęcia, oczywiście z
    | numerami włącznie.

    No i co z tego. Jeśli to normalny radiowóz nieoznakowany, to menele będą
    znali jego numer najdale po dwóch tygodniach w mniejszym mieście, a pewnie
    po kilku miesiącach w większym. Przecież te radiowozy najczęściej stoją na
    chodniku przed komendą i każdy może sobie je obejrzeć.

    | Mam nadzieję, że kryminaliści gazet nie czytają ;)

    Czytają.

    | Wobec tego jak wygląda sprawa fotografowania policyjnych aut posiadających
    | numery rejestracyjne, o których baza danych (spis) może być niejawna lub
    za
    | których ujawnienie policjant został ukarany?

    Jeśli wszystko zadziała poprawnie, to po prostu nie będziesz wiedział, że to
    pojazd należący do Policji. A jak już bęziesz wiedział, to sfotografowanie
    takiego pojazdu będzie stanowić jedynie przysługę Policji, bo będą
    wiedzieli, że jest przeciek i trzeba samochód przemalować i zmienić numery
    rejestracyjne.

    | Z drugiej strony przecież,
    | skoro to są nieoznakowane samochody, to skąd mam wiedzieć, że nie mógłbym
    | ich fotografować, jeśli mogę sobie robić zdjęcia np. malucha sąsiada???

    No właśnie.

    | P.S. Mógłbyś odpowiedzieć na "prehistoryczny" post:
    | "Dane osobowe - Straż..." z 22 sierpnia.

    Chętnie, ale go już nei widze w czytniku i nie pamiętam o co chodziło.