    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firma nie wydała pita
    Date: Sun, 04 May 2008 20:51:55 +0200

    zzz pisze:

    > Co u diabła znaczy mniej więcej ?
    > Gdzie jest sprecyzowane o ile mogę się pomylić, żeby nie wyjść na oszusta.
    > No chyba, że mogę się pomylić nawet o milion, ważne, żeby coś złożyć.

    Wiesz ile dostałeś pieniędzy na rękę. Możesz się pomylić przy wyliczaniu
    kwoty brutto z netto, składek zus, odprowadzonych zaliczek.
    Każdy uwierzy, że pomyliłeś się w składkach o parę procent, nikt że o
    kilkaset tysięcy.
    A co do zasady nie wolno Ci się pomylić ani o złotówkę.

    Po prostu niektóre pomyłki w niektórych sytuacjach mogą ujść Ci na
    sucho. Pod warunkiem że nie popełniłeś ich umyślnie w celu zaniżenia
    podatku.

    > Właśnie tych o których piszesz.

    Ale fakt że nie złożyłeś rozliczenia rocznego teoretycznie nie ma nic
    wspólnego z nieotrzymaniem PITa od pracodawcy.
    Obowiązek pozostał. Świadomie go nie wypełniłeś. Za to akurat pracodawca
    nie odpowiada, to była Twoja decyzja.

    Gdybyś zainteresował się sprawą wcześniej i poszedł z tym problemem do
    JEDYNEGO właściwego organy czyli do urzędu skarbowego zamiast kisić
    problem aż zacznie wydawać przykry zapach, to po pierwsze US mógłby
    wziąć pracodawcę do galopu a po drugie być może dostałbyś odpis
    egzemplarza Twojego PITa który pracodawca wysłał do urzędu.

    > Może i masz rację, ale mam wrażenie, że US nie bardzo może np. wlepić firmie
    > grzywnę w takiej sytuacji.

    Dlaczego tak uważasz? Masz jakiekolwiek podstawy sądzić że jeden
    USTAWOWY obowiązek jest obwarowany karą za niewypełnienie go a drugi nie?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813