  • Data: 2004-06-26 18:02:46
    Temat: Re: fima windykacyjna - troszkę długie, ale nie za bardzo
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    news:cbjo3n$3dj$3@inews.gazeta.pl...
    > Teraz już lepiej. Ale i tak w prawie cywilnym nieodebranie pisma nie
    > wywołuje skutku doręczenia na etaopie przedprocesowym.

    No jak nie jak tak?? Jeśli powód dowodzi, że wysłał do pozwanego jakieś
    pismo, przedkłada książkę nadawczą, adresy się zgadzają, to w 99,99%
    przypadków sąd uzna, że pozwany miał możliwość zapoznania się z przesyłką, a
    jeśli tego nie zrobił, bo nie odebrał listu, to jego problem (mówię o
    poleconych, ale bez potwierdzenia odbioru - ze zwykłymi nie wiem jak jest).
    Czyli skutki rodzi jak najbardziej.

    > Niestety, to jest problem wielu postępowań. Jeśli sprawa trafi do sądu, to
    > sąd zażąda podania aktualnego adresu. I dokąd pismo nie zostanie odebrane,
    > to skutku żadnego nie wywoła. Co najwyżej po uprawdopodobnieniu, że
    > dłużnika znaleźć nie można (z reguły informacja CBA) sąd ustali dla
    > nieznanego z miejsca pobytu kuratora i jemu będzie doręczał pisma.

    Wszystko zależy, co jest napisane na zwrotce. Jeśli jest informacja, że
    "adresat wyprowadził się", "adresat nieznany" albo podobne, to rzeczywiście
    przesyłki nie uznaje się za doręczoną. Jednakże w przypadkach, gdy adnotacja
    jest w stylu: "przesyłka nie podjęta w terminie", "adresat odmówił
    przyjęcia" itp., to mamy doręczenie skuteczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko