    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.sci.psychologia
    Subject: Re: expert sam o sobie
    Date: Sun, 18 Aug 2002 23:58:37 +0000 (UTC)

    In pl.soc.prawo Krzysztof <k...@a...mail.ru> wrote:

    > Bo - o ile się dobrze orientuję - to nie troll decyduje o moderowaniu
    > grupy tylko głosowanie.

    Wlasnie mi przypomniales. Poniewaz polip jest jedna z grup o, jak sie wydaje
    istotnym znaczeniu to moderowanie zostalo wprowadzone odgornie, bez
    glosowan. W tym kontekscie niektore osoby rzeczywiscie mogloby miec
    pretensje. Pomijajac juz do kogo :-)

    > Czyli o co pretensje do trolla? ze ludzie prostuja jego wypowiedzi?

    Pretensje tez do wielu osob ktore rozdmuchuja problem, mnoza listy, bawia
    sie z trollem. Ja niestety tych pretensji nie mam, duzo kwestii ubawilo mnie
    setnie jak chociazby watek z Echelonem czy Self-ego (zakladam, ze jak sam
    mowiles jestes na biezaco). Nie dziwi mnie tez postepowanie Raf'a, takich
    sledczych troll dorobil sie kilku, niektorzy nawet falszowali jego posty
    nasladujac calkiem udanie jego styl. Jakos przychylniej patrze na ich
    dzialanie (pomijajac dzialania sprzeczne z prawem) niz na kolejne smetne
    wynurzenia trolla.

    > czym jest dobro? ;-)

    Aha...to zalezy z jakiego punktu widzenia ;-)

    > IMHO to swiadczy tylko o nich.

    Nie za bardzo bym sie z tym zgodzil. Caly czas podejrzewam, ze tworczosc
    trolla znasz wybiorczo albo podchodzisz do sprawy z wiekszym dystansem na
    ktory ja nie mam byc moze ochoty.

    > Nie rozumiem tej "szpili" w kontekście choroby szczerze mówiąc.

    Dyskutujemy o KIMS. Ten ktos byc moze nas czyta. Wielokrotnie mialem chec
    napisac do owego trolla z pytaniem "dlaczego". Dlaczego tak dziwnie sie
    zachowuje? Napisanie o "biednym, chorym czlowieku" mogloby ta osobe urazic.
    Ba, uraziloby na pewno. Stad okreslenie "szpila".

    > Nie każdy problem to choroba.

    No ale co ty wiesz o jego problemach? Powaznie pytam. Nie ironicznie. O co
    tutaj chodzi?

    > A to co o nim wiem wcale nie musi byc prawdziwe.
    > Faktycznie nie musi byc dla niego problemem walka z nim i poświęcona mu
    > strona internetowa.

    Nie jedna. Zreszta usilowal z nimi walczyc.

    > I wierzysz w to co mowia? Np. w to, ze wydzwanial do czyjegos ISP?

    Tak.

    > Tylko na podstawie tego ze ten ktos tak powiedzial? albo zepozbawil g
    > pracy?

    Tak. Pisaly to osoby ktorym wierze. Czy mam rozwijac temat "dlaczego wierze
    tym osobom"?

    > Jak mial pozbawic? U trolla byl zatrudniony?

    Coz, ten "grozniejszy troll" ma pewien styl dzialania. Zakladam, ze
    domyslasz sie o kogo chodzi. Polecam dejanews.

    > a no własnie... :-)

    Ale z drugiej strony zawsze moge podac zrodlo. Zreszta nie musze, bez
    problemu znajdziesz sobie, chocby korzystajac z dejanews kto, kogo i
    dlaczego takze w przypadku tej kwestii.

    > Pozdrowienia,
    > Krzysztof

    Z powazaniem