  • Data: 2012-12-29 23:44:02
    Temat: Re: [e-sąd][nakaz zapłaty] Przelew z rachunku innej osoby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Dec 2012, Piotrek wrote:

    > OK. Poproszę zlecającego przelew o oświadczenie z notarialnie poświadczonym
    > podpisem

    Słusznie.

    > i ewentualną dopłatę brakującej kwoty odsetek.

    Ale tego nie ma obowiązku robić.
    To obowiązek dłużnika, nie jego.
    IMVHO, zlecającemu można wysłać "informację" (że to nie cała wpłata).
    Oczywiście jesli "ewentualnie" ma na celu właśnie brak obowiązku to
    wszystko się zgadza :) (poza faktem, że nie ma podstaw do prośby)

    > Pod rygorem egzekucji komorniczej w przypadku niespełnienia mojej prośby.

    A tu napisałem już do Liwiusza.
    Straszenie tak, nad egzekucją bym się ze dwa razy zastanowił.

    Może ktoś zapoda właściwy "hak" na taką okazję (podejrzewam że istnieje,
    tylko pewnie jest równie trudny do uświadomienia sobie, jak przyuważenie
    zastosowania KC356 po stronie dłużnika)

    pzdr, Gotfryd