  • Data: 2012-12-29 12:28:10
    Temat: Re: [e-sąd][nakaz zapłaty] Przelew z rachunku innej osoby
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-28 23:16, Liwiusz wrote:
    > To ciekawe zagadnienie. Gdyby "numer faktury korygującej" był pełny, i
    > faktycznie byłoby powołanie się na firmę dłużnika, to byłbym spokojny z
    > punktu widzenia wierzyciela. Jeśli jednak nr faktury jest "niepełny",
    > należy uznać, iż nie wiadomo, czy spłata dotyczy tego właśnie
    > roszczenia, na które opiewa nakaz zapłaty, a tym samym wierzyciel
    > powinien nadal żądać zapłaty od dłużnika, a jednocześnie trzymać
    > dokonaną wpłatę "na rachunku technicznym" do ewentualnego zwrotu.

    Po dokładniejszym sprawdzeniu dokumentów źródłowych stwierdzam, że
    jednak źle to opisałem.

    Tytuł przelewu zawiera:
    - firmę dłużnika (imię, nazwisko i dodatkową nazwę),
    - bliżej nieokreślony 3 znakowy ciąg liter poprzedzający *pełny*,
    numeryczny identyfikator faktury korygującej (jednak bez słów faktura,
    faktura korygująca, korekta, etc).

    Kwota - na co w pierwszej chwili nie zwróciłem uwagi - też się nie
    zgadza. Nie zostały mianowicie zapłacone całe odsetki ustawowe od dnia
    złożenia pozwu do dnia wpłaty, o co wnioskowałem w pozwie i co zostało
    ujęte w nakazie. Do kwoty faktury korygującej została jedynie dodana
    złotówka - co zaokrągliło należność główną do pełnych setek - oraz
    koszty sądowe. Podczas gdy odsetki wynoszą kilkanaście złotych.

    IMHO "blondyn" mógłby nie ogarnąć co to za wpłata.

    OK. Poproszę zlecającego przelew o oświadczenie z notarialnie
    poświadczonym podpisem i ewentualną dopłatę brakującej kwoty odsetek.

    Pod rygorem egzekucji komorniczej w przypadku niespełnienia mojej prośby.

    Czy ma to sens w kontekście art.356 KC, na który zwrócił uwagę Gotfryd?

    Piotrek