    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: e-recepty i PESEL
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <X...@1...0.0.1>
    <60801802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5q35t$1mbb$1@gioia.aioe.org>
    <608094a3$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60827317$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60853af8$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6085835c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 25 Apr 2021 15:59:44 GMT

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No ale czytales:
    > "realizując dzisiaj swoją receptę, po podaniu kodu w pierwszej
    > kolejności
    > zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało,
    > bo pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL""
    >
    > Zmyslil sobie ?
    >
    > Ja tak jeszcze nie mialem - zawsze pytali o pesel.

    Podałem ci jedyne mozliwe wytłumaczenie takiej sytuacji - pani znala
    pacjenta i myslała ze ma moze zapisany pesel w bazie.
    Albo pacjent po prostu coś zle zrozumiał.

    > A ja strzelilem, ze milion dziennie, co daje nam setke po podaniu
    > kodu.
    > Nie tak znow duzo.
    > Szczegolnie, ze latwiej wpisac np 2 litery nazwiska, niz caly
    > pesel. A jak jeszcze ludzie wykupuja 90% recept w pol godziny od
    > wystawienia, to nawet nie setka.
    >
    > Ale to by bylo przy zalozeniu, ze wystarczy podac sam kod i
    > zobaczy sie recepty.
    > A w to watpie - nie w czasach ODO.

    RODO to jest jedno z przeciwskazań.
    Ale sa tez inne jak np uczciwośc w handlu, konkurencja.
    Mysle ze zaczełoby sie przegladanie recept, podkupywanie pacjentów etc.
    Nie takie rzeczy widziałem w handlu

    > No ale po co - chcesz chory latac po 12 aptekach?

    Ja? Nie mam pojecia.
    Gdybym miał jakas chorobe która wymagałaby regularnego brania leków to
    wziałbym recepte z zpaasem na 12 miesiecy i wykupiłbym całosc.
    Ale ludzie tego nie robią i wykupuja sukcesywnie - zapewne z powodów
    finansowych.
    Dodatkowo czasami leków po prostu brakuje i uda sie tu znaleźć kilka
    opakowań, tam kilka...

    > Potrzebna jest niewatpliwie realizacja czesciowa recepty, bo
    > czesto "nie ma".
    > Troche dziwne, ze nie mozna tak samo czesciowo zrealizowanych
    > pozycji. Ale to wy piszecie, ze tak sie nie da, ja wyrazalem
    > zdziwienie :-P
    >
    > Mieli jakis problem z rozliczaniem aptek przy podzielonych
    > pozycjach ?

    W dobie komputerów jedyny problem jaki moze sie pojawiać to problem
    mentalny twórców systemu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch