  • Data: 2008-04-23 19:08:10
    Temat: Re: dzisiejszy wyrok TK
    Od: "kuba " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cytat ze strony TK: "Wyrok ma charakter zakresowy. Do jego realizacji nie jest
    konieczna zmiana brzmienia zaskarżonego postanowienia. Wystarczy zmiana jego
    interpretacji przez orzekające sądy w duchu wyroku Trybunału. Jednakże
    bardziej efektywna byłaby odpowiednia nowelizacja Kodeksu Etyki Lekarskiej".

    Czy ktoś z was spotkał się z sytuację, że przy wydaniu wyroku zakresowego, TK
    stwierdził, że określone przepisy prawne nie tracą mocy (ani Konstytucja, ani
    ustawa o TK takiej możliwości nie przewidują)? Tzn.,że to orzeczenie nie
    pociąga za sobą skutku "makro", a jedynie skutek "mikro", polegający na tym,
    że skarżąca Zofia Szuchowska, może wzruszyć wyrok sądu lekarskiego, wydany w
    oparciu o niekonstytucyjną wykładnie przepisu, co wyraźnie zaznaczył dziś na
    ogłoszeniu wyroku przewodniczący składu orzekającego - Janusz Niemcewicz.

    Czujecie klimat? Ja to widzę w ten sposób, że TK dokonał wiążącej wykładni
    prawa dla tego konkretnego sądu. A jak się ma "związanie" tą wykładnią
    kolejnych skład orzekających sądów lekarskich? Sprawa wydaje mi się wyjątkowo
    dziwna, ja przynajmniej o czymś takim wcześniej nie słyszałem.

    Proszę o komentarze.

    Kuba