    From: "T" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzisiejszy egzamin na aplikacje (radcowska, adwokacka)
    Date: 15 Dec 2005 08:39:01 +0100

    > Dobrej woli do czego? Przecież część zdała - tych co byli przygotowani.

    No i powiedzmy jeszcze tych, ktorym udalo sie - nazwijmy to - wwspolpracowac.
    nie zmienia to postaci rzeczy ze przy odrobinie dobrej woli ZE STRONY ZDAJACYCH
    egzamin byl jak najbardziej do przejscia. Poza tym umowmy sie, ze nie jest
    rzecza autorow testu ukladac go tak, by wszyscy/wiekszosc zdala, tylko tak, by
    zweryfikowac (w miare mozliwosci oczywiscie) kandydata na aplikacje. A to
    kryterium test niewatpliwie spelnial.

    Juz tylko na marginesie - oczywiscie, niektore pytania byly trudne / dyskusyjne,
    ale bylo takze wiele pytan, za ktore - przy odrobinie z kolei zlej woli - mozna
    by sie obrtazic. Mam tu na mysli np. pyt. "Aktami prawa powszechnie
    obowiazujacego sa:"; "skarge konstytucyjna rozpatruje:" czy "spolkami
    kapitalowymi sa:". Na jakims forum ktos stwierdzil, ze zadajac tego rodzaju
    pytania kandydatow na aplikacje sprowadzono do poziomu pantofelka. I cos w tym jest.

    Takze - w moim odczuciu - ciezko forsowac teze o nieprzychylnosci samorzadu
    radcowskiego i wysokim stopniu trudnosci testu. Latwy oczywiscie nie byl, ale
    poziomem nie przekraczal tez tego, czego nie tylko mozna ale nalezy oczekiwac od
    absolwentow prawa.