    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzierzawiony lokal
    Date: Sun, 12 Jul 2009 23:24:09 +0200

    Adam Czerkas wyskrobał(a):
    > Wynajalem lokal. Umowa na 5 lat. Lokal byl przystosowany do
    > organizowania dyskotek i wczesniej organizowal je tam wlasciciel
    > obiektu. Lokal wynajalem rowniez w celu prowadzenia dyskotek, jednak
    > nie jest to zapisane w umowie.

    A dlaczego nie, skoro jest to dla Ciebie ważne? Tajemnica jakaś czy co?

    > Po trzech miesiach od podpisania umowy
    > okazalo sie, ze wlasciciel przegral pare lat temu sprawe w sadzie
    > cywilnym z sasiadem i sad nakazal "zaprzestania emisji halasu".
    >
    > Czy wlasciciel lokalu odpowiada w jakikolwiek sposob za zatajenie tej
    > informacji przy podpisywaniu umowy?

    Raczej nie. Skąd właściciel ma wiedzieć po co wynajmujesz lokal? Na ogół w
    umowie najmu powinno być napisane na jaki cel lokal jest wynajmowany, bo to
    a) nie powinno być obojętne właścicielowi, b) może chronić najemcę np. przed
    sytuacją jak tu opisana. Jeśli masz taką sytuację, to rozwiązuj umowę i
    tyle. Winnych nie ma co szukać, a już na pewno pociągnięcie właściciela czy
    pośrednika do odpowiedzialności wydaje mi się tu mało realne. Chyba, że
    jesteś w stanie udowodnić przed sądem, że negocjowałeś z właścicielem
    wynajem lokalu na dyskotekę i on był tego świadom.

    > Czy biuro nieruchomosci powinno sprawdzic czy aby nie ma takich
    > kwiatkow?

    Ale jak takie coś sprawdzić? Jedyne co można to zapytać właściciela. Poza
    tym biuro nieruchomości jest po to, by wyszukać nieruchomość, a nie
    sprawdzić na 101 sposobów czy jego klient może tam bezpiecznie prowadzić
    zamierzoną przez siebie działalność.

    --
    .B:artek.