  • Data: 2008-11-24 16:27:59
    Temat: Re: dziecko urodzone w samolocie, miejsce urodzenia
    Od: "kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    u...@g...com napisał(a):

    > Oj chyba jest. Wiec wiemy w jakim panstwie sie urodzil, ale co z
    > miastem?
    > Czyli mejsce urodzenia: Boening 767, Finlandia

    Ale ja swojego zdanie nie prezentuję w kategoriach "chyba nie jest" czy "nie
    jestem pewny czy jest czy nie", tylko po prostu autorytatywnie oznajmiam [;)]
    że pokład samolotu nie jest terytorium państwa.
    To, że pewne przepisy różnych aktów prawnych (np. kodeks karny) tworzą fikcje
    prawne nakazujące traktować pokład statku wodnego czy powietrznego jako
    terytorium danego państwa, to nie znaczy, że jest on tym terytorium.
    Aha - i podobnie ambasada państwa x w państwie y, nie jest terytorium państwa
    x, wbrew mylącej nazwie, jaką jest eksterytorialność.

    pozdrawiam
    kuba