    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dziecko a ślub
    Date: Tue, 24 Jun 2008 06:41:23 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 24 Jun 2008 08:18:19 +0200, Tapatik napisał(a):

    > Znałem kiedyś małżeństwo, które w czasac "przedkonkordatowych", wzięło
    > ślub tylko kościelny, po to, aby można było brać zasiłek dla samotnej
    > matki.

    Typowa "urban legend". Obowiązujące w Polsce prawo kościelne na to nie
    pozwalało i dla księdza mogłoby się skończyć nawet suspensą - żeden by
    raczej nie zaryzykował. Jedyna metoda to był wyjazd do jednego z kilku
    państw, w których śluby tylko kościelne były możliwe a jednocześnie
    Polska ich nie uznawała. Było takich kilka i to raczej z tych bardziej
    egzotycznych. Podobno czasami kończyło sie to dodatkowymi kłopotami bo
    okazywało się, że ten ksiądz to był nie do końca katolicki.