    From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działki mniej niż na akcie notarialnym - czy oszustwo?
    Date: Thu, 19 Jul 2007 10:03:06 +0200

    Dnia 18.07.2007, o godzinie 22.57.04, na pl.soc.prawo, JanKo napisał(a):

    > Różnica jest olbrzymia ale czasami się zdarza. To był rok stanu
    > wojennego, może godzina milicyjna przegoniła mierniczych z pola, może
    > stali w kolejce do monopolowego po podcentr ceramiczny do
    > stabilizacji...

    Ale wtedy (po opróżnieniu podcentru :) ) pomiary z papierami by się nie
    zgadzały (a z mapy - jak twierdzi inicjator wątku - wychodzi 1.5ha). 0.5ha
    to nie w kaszę dmuchał (i nawet przy błędzie pomiaru na mapie większym niż
    1mm i biorąc pod uwagę ewentualne skurcze mapy czy przeskalowanie przez
    ksero to w pomyłkę o 1/3 ciężko uwierzyć). Nie sądzę, aby to był gruby błąd
    z czasów stanu wojennego. Ciężko mi też uwierzyć, żeby można było walnąć
    się dzisiaj o tyle przy tak prostej robocie, ale różne cuda w obliczeniach
    i pomiarach w tym zawodzie widziałem, aby naciągnąć wynika do wartości
    oczekiwanych. Chociaż fakt, że jeżeli chodzi o ewidencję, to skoczybruzdy
    raczej się starają nie spartolić roboty.

    > Różnie to bywa. Poprosiłbym tego geodetę (lub innego) o
    > opinię. To nic nie kosztuje albo niewiele skoro znaki graniczne są i
    > były w komplecie. Powiedzmy, dniówka grzebania w papierach. Może w
    > międzyczasie poszerzano drogi przyległe do działki? Pewnie kilka razy
    > robiono odnowienie ewidencji w tej wsi i stąd te dzikie zmiany?
    > Najlepiej zapytać fachowca.

    My od tej strony i tak nic nie zrobimy. :) Ewentualnie można byłoby się
    przyjrzeć skanowi ewidencji i zastanowić się gdzie mogły zapodziać się te
    5tyśm2, ale najlepiej przejść się do geodety i sprawę wyjaśnić osobiście.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*